قاسمی در واکنش به اظهارات معاون نخست وزیرترکیه:

دامن زدن به اختلافات مذهبی جایی در سیاست‌های ایران ندارد

دامن زدن به اختلافات مذهبی جایی در سیاست‌های ایران ندارد
پنج‌شنبه 29 مهر 1395 - 21:51

سخنگوی وزارت خارجه با تاکید براینکه نفوذ معنوی ایران برآمده از حسن نیت توام با احترام به حفظ استقلال و تمامیت ارضی همسایگان است، گفت: کشورهای منطقه با درک شرایط حساس و خطیر منطقه در راستای پایان تنش‌ها گام برداشته و سخن برانند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات نعمان قورتولموش معاون نخست وزیر ترکیه در خصوص تاثیر سیاست‌های مذهبی جمهوری اسلامی ایران در عراق اظهار داشت: سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران برآمده از ارزش‌ها و تعالیم والای انسانی و اسلامی است که در آن امنیت و ثبات همسایگان به‌ویژه کشورهای اسلامی از اولویت بالایی برخوردار است. 

وی افزود: فرقه‌گرایی، قومیت‌گرایی و دامن زدن به اختلافات مذهبی در سیاست‌های اصولی منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران هیچ جایگاهی نداشته و ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: نفوذ معنوی جمهوری اسلامی ایران برآمده از حسن نیت توام با احترام به حفظ استقلال و تمامیت ارضی همسایگان است که درک آن نباید برای برخی ناظران سخت باشد.

قاسمی در پایان تاکید کرد: ضروری است کشورهای منطقه با درک شرایط حساس و خطیر منطقه در راستای پایان تنش‌ها و درگیری‌ها گام برداشته و سخن برانند.

منبع : فارس
 

پربیننده ترین خبرها