همانند ارتش صدام در سال 2003؛

داعش در موصل ذوب می شود؟

داعش در موصل ذوب می شود؟
پنج‌شنبه 29 مهر 1395 - 22:18

یک سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا گفت: داعش در موصل عراق استراتژی ارتش صدام در زمان حمله آمریکا به عراق در سال 2003 را اجرا خواهد کرد که همان "ذوب شدن در میان مردم" است.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، سدریک لایتون افزود: داعش می تواند با عقب نشینی به رقه که دژ اصلی آن در سوریه است خود را برای نبرد سرنوشت ساز و اخیر آماده کند.  
این تحلیلگر نظامی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی "سی ان ان" آمریکا ادامه داد: نیروهای عراقی دو ماموریت دارند، آزادی این شهر از چنگال داعش و مدیریت امور به گونه ای که باعث تنش نشود، مانند تنشی که در سال 2014 باعث حمایت مردم موصل از سیطره داعش بر شهرشان شد. 
لایتون درباره اینکه آیا عناصر این گروه برای حفظ مقرهای خود خواهند کوشید یا اقدام به فرار و عقب نشینیِ تاکتیکی خواهد نمود، تصریح کرد: این شیوه درگیر ساختن مردم خاورمیانه در جنگ هایشان است، اگر راه فرار از صحنه نبرد وجود داشته باشد، مانند آنچه ارتش صدام، هنگام حمله آمریکا به عراق در سال 2003 انجام داد.       
ذوب شدن ارتش در میان مردم اقدامی سنتی در حالت های مشابه است، داعش در بسیاری موارد به چنین کاری دست زد، اما وقتی مجبور شد، جنگید مانند آنچه در عین العرب رخ داد.
لایتون خاطر نشان کرد: داعشی ها می توانند در موصل با جدیت بجنگند، اما تعدادشان محدود است و اهالی شهر نیز خود را آمادۀ مقابله با آنان کرده اند، به همین دلیل داعشی ها محاسباتشان را تغییر داده و برای آماده شدن جهت نبرد سرنوشت ساز و نهایی در رقه، به طرف این شهر عقب نشینی خواهند کرد.   
اغلب سرکردگان اطلاعاتی و جنگی داعش از عناصر سازمان اطلاعات، گارد ریاست جمهوری سابق و نزدیکان صدام هستند.  

206
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها