نقشۀ نیروهای مردمی برای به دام انداختن داعش در عراق

نقشۀ نیروهای مردمی برای به دام انداختن داعش در عراق
جمعه 30 مهر 1395 - 08:36

نیروهای مردمی عراق در راستای عملیات آزادسازی شهر موصل و برای بستن راه فرار داعش، نیروهای بیشتری را در دو محور مستقر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محور اول منطقه القیاره در جنوب شهر موصل است که همزمان با افزایش تعداد نیروهای بسیج مردمی در این محور، پیشروی نیروهای ارتش به سوی موصل همچنان ادامه دارد.
محور دوم نیز غرب موصل در نزدیکی شهر تلعفر است. بسیج مردمی می خواهد با استقرار در غرب موصل عملیات این منطقه را به دست بگیرد. 
نیروهای بسیج مردمی در غرب موصل عملیاتی را برای مسدود کردن مسیرهای پشتیبانی داعش و جلوگیری از فرار سرکردگان و عناصر این گروه به سوی سوریه اجرا خواهند کرد، به عبارت دیگر ارتباط موصل با خاک سوریه را  قطع خواهند کرد.
فرماندهان بسیج مردمی پیش بینی می کنند که عملیات آنها در غرب موصل سخت و سنگین خواهد بود؛ زیرا قطع ارتباط موصل با خاک سوریه و جلوگیری از فرار داعشی ها کار آسانی نیست؛ چون طول محور عملیاتی بسیج مردمی از خاک سوریه تا شهر تلعفر حدود 120 تا 130 کیلومتر و از این شهر تا مرکز موصل 65 کیلومتر است.
محور عملیاتی بسیج مردمی طولانی ترین محور عملیاتی است و مناطقِ واقع در این محور مناطقی مرزی و پهناور است که همین امر جنگ بسیج مردمی با داعش را سخت تر و طولانی تر خواهد کرد.

 

تلعفر و موصل


214


 

پربیننده ترین خبرها