جنجال تازۀ ترامپ واکنش جمهوری‌خواهان را هم برانگیخت

جنجال تازۀ ترامپ واکنش جمهوری‌خواهان را هم برانگیخت
جمعه 30 مهر 1395 - 08:49

اظهارات جنجالی دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه، درخصوص نپذیرفتن نتیجه انتخابات در صورت شکست، واکنش هم حزبی هایش را هم برانگیخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دونالد ترامپ روز پنجشنبه در سخنانی که لحنی به ظاهر تمسخر آمیز داشت، گفت: «من کاملا نتیجه این انتخابات ریاست جمهوری بزرگ و تاریخی را می‌پذیرم، اگر برنده شوم.»

اظهارات جنجالی ترامپ در باره این که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را فقط در صورت پیروزی خواهد پذیرفت، با انتقادهای گسترده‌ای مواجه شده به طوری که حتی شماری از هم حزبی هایش نیز به آن واکنش نشان دادند.

به گزارش بی بی سی، سناتور جمهوریخواه جان مک کین، رقیب انتخاباتی باراک اوباما در سال ۲۰۰۸ میلادی در واکنش به سخنان ترامپ، انتقال مسالمت آمیز قدرت را «مایه افتخار» آمریکا دانسته است.

مک کین در بیانیه ای گفته است: «من نتیجه انتخابات سال ۲۰۰۸ را دوست نداشتم. اما وظیفه من ایجاب می‌کرد که شکست را بپذیرم. من بدون هیچ تردیدی این کار را انجام دادم.»

وی افزود که پذیرش شکست در واقع احترام به رای مردم، نخستین «وظیفه» رهبران سیاسی، و یک «مرام» آمریکایی است.

تا کنون شماری از سناتورهای جمهوریخواه از جمله جف فلیک، لیندزی گراهام، کلی آیوت، و نیز پال لپی، فرماندار ایالت مین، به سخنان ترامپ در خصوص رد نتیجه انتخابات در صورت شکست، انتقاد کرده‌اند. 

علاوه بر جمهوریخواهان، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز روز پنجشنبه ادعای ترامپ در مورد مخدوش بودن انتخابات را خطرناک توصیف کرد.

هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتی ترامپ نیز در مناظره چهارشنبه گفت حرف ترامپ «منزجرکننده» است.

سریال دردسرهای ترامپ به همین جا ختم نمی شود وی به تازگی با اتهام جنسی جدیدی نیز مواجه شده است.

کارینا ویرجینیا، اهل نیویورک و مربی 45 سالۀ یوگا گفت که این میلیاردر جنجالی در سال 1998 به او تعرض کرده است.

ویرجینیا در کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد که ترامپ را سال 1998 در جریان مسابقات تنیس دیده است. ترامپ در آن دیدار سخنان و رفتارهایی با او داشته که وی را در برابر دیگران «شرمگین» کرده است.

وی افزود که ترامپ به گونه ای دربارۀ وی سخن می گفت که گویی «با یک کالا سر و کار دارد نه یک انسان».

ویرجینیا، دونالد ترامپ را متهم کرد که به اندام او دست زده است.

تا کنون چندین زن مدعی شده اند که ترامپ آنان را مورد آزار جنسی قرار داده است اما ترامپ این اتهامات را رد کرده است.

 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها