انتقاد رمضان عبدالله از دلبستگی حکام عرب به "اسراییل"

انتقاد رمضان عبدالله از دلبستگی حکام عرب به
جمعه 30 مهر 1395 - 18:50

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، از برخی حکومت‌های عربی که دل به حمایت رژیم صهیونیستی بسته اند، انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رمضان عبدالله شلح روز جمعه در سخنانی خطاب به برخی حکومت های عربی خاطرنشان کرد، به تمام اشخاصی که به طمع کسب حمایت رژیم صهیونیستی هستند، می گوییم آن که می تواند از شما حمایت کند ملتهایتان است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی که برخی از حکومت های عربی گمان می کنند قادر به حمایت از آنان می باشد، نمی تواند از خود حتی در برابر سلاح های سرد مردم عادی فلسطین در انتفاضه قدس دفاع کند.

وی با تاکید بر این که جهاد راه ما به طرف پیروز و آزادی است؛ خاطرنشان کرد، امت بدون فلسطین امت بدون قلب است.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: امت عربی متاسفانه با کردار و گفتارش ما را غافلگیر کرد گویی فلسطین اصلا برایش اهمیتی ندارد. گویی طرح جدید عربی در برابر رژیم صهیونیستی تسلیم مطلق در برابر موجودیتش است.

کسی حق ندارد مقاومت را به خاطر حمایتهای ایران متهم کند
شلح گفت: کسانی که خواستار عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی هستند می گویند وجوه مشترکی با این رژیم دارند که همان جنگ علیه تروریسم و دشمنی با ایران است. وی تاکید کرد که کسی حق این را ندارد که مقاومت را به خاطر دریافت حمایت ها از طرف ارائه دهنده که منظورم ایران است، متهم نماید.

وی خطاب به کسانی که در صدد نزدیکی به رژیم صهیونیستی هستند، خاطرنشان کرد، عدول از فلسطین و ائتلاف با رژیم صهیونیستی، چتر حمایتی ایجاد نمی کند.

شلح همچنین گفت: توهم تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص صلح محقق نمی شود و هدف از آن فقط به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از سوی سازمان آزادی بخش فلسطین است. وی افزود که کسی به این خیال نباشد تا وقتی حق مردم منطقه احقاق نشده و فلسطین به صاحبانش بازنگردد، درگیری تمام می شود و منطقه از نعمت صلح برخوردار خواهد شد.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان این که انکار فلسطین به معنی تایید ادعای یهود درباره حق تاریخی اش در فلسطین است، همچنین تعدی به جان شیخ خضر عدنان، اسرا و آزادگان فلسطینی را تعدی به تمام فلسطینیان و مقاومت دانست. 

وی افزود: ما یک حرکت اسلام سیاسی نیستیم و این اصطلاح را رد می کنیم که غرب آن را برای مخدوش سازی وجهه اسلام مطرح کرده بلکه ما یک حرکت مقاومت ملی با مرجعیت سیاسی هستیم. 
دبیر کل جنبش جهاد اسلامی گفت: ما در جهان پایتختی غیر از فلسطین نداریم و مجرم دانستن مقاومت و پیگرد آن برای حفظ امنیت دشمن صهیونیستی و حمایت از جنایت این رژیم علیه مردم فلسطین است. 

راهکار خروج از بحران فلسطین لغو پیمان اسلو
وی تصریح کرد، برای خروج از بحران فلسطین 10 محور را مطرح کرده ایم که اولین اولویت آن است که محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین پیمان اسلو را از طرف فلسطینیان لغو کند.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین از سازمان آزادی بخش فلسطین خواست به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را لغو کند و تاکید کرد که ما بازسازی ساختار سازمان آزادی بخش فلسطین را می خواهیم تا چارچوبی جامع برای ملت فلسطین در مرحله مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیستی باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما خواستار خروج از چند دستگی سرزمینی و مردمی در کرانه باختری و نوار غزه و محاکمه سران رژیم صهیونیستی در دادگاه جنایی بین المللی و آغاز گفت و گوی ملی فراگیر میان تمام اقشار مردم فلسطین هستیم.

لغو طرح صلح عربی
رمضان عبدالله گفت: ما خواستار لغو طرح صلح عربی بوده و از مصر پایان محاصره غزه و بازسازی این منطقه را خواستاریم و از محمود عباس نیز می خواهیم در مسیری حرکت که منجر به نجات این ملت و آرمان فلسطین شود.

وی با تاکید بر این که ما در این سرزمین (فلسطین) باقی می مانیم و این رژیم ساختگی ( رژیم اسراییل) رو به زوال است، خاطرنشان کرد، نبرد ما با دشمن، طولانی و سخت است. رویارویی با دشمن در نوار غزه باید جزو محاسباتمان باشد و دشمن باید درک کند که جنگ علیه غزه تفریح نیست. 

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: مقاومت در نوار غزه در بهترین درجه آمادگی است. 
206 ـ 211

پربیننده ترین خبرها