سازمان ملل: تخلیه مجروحان از حلب ممکن نیست

سازمان ملل: تخلیه مجروحان از حلب ممکن نیست
جمعه 30 مهر 1395 - 19:05

سخنگوی دفتر هماهنگی سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه اعلام کرد تخلیه مجروحان و بیماران از شرق حلب بنا به دلایل امنیتی غیر ممکن است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "روسیا الیوم" "ینس لارکی" امروز (جمعه 30 مهر ماه ( 21 اکتبر) گفت: "امروز صبح بر خلاف انتظار به دلیل شرایط نامساعد، تخلیه بیماران و مجروحان امکان پذیر نشد." وی گفت که این مسأله در شرایط کنونی ممکن است خطرناک باشد.
"یان ایگلند"، مشاور فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، نیز دیروز اعلام کرده بود که بنا به پیش بینی سازمان ملل متحد، گلوله باران محله های شرقی حلب به مدت 11 ساعت در روز تا دوشنبه آینده ادامه خواهد داشت. وی خاطرنشان کرد که عملیات تخلیه روز جمعه (30 مهرماه) آغاز می شود.
ایگلند در کنفرانس خبری دیروز، پنج شنبه، گفت: "روسیه به طور یک جانبه مدت زمانی را برای آتش بس بشردوستانه اختصاص داده که از امروز (دیروز پنج شنبه) آغاز می شود. اما ما هنوز نتوانسته ایم تخلیه بیماران و مجروحان را آغاز کنیم و تیم ویژه ما که در میدان حضور دارد تا کنون چراغ سبز لازم برای آغاز عملیات تخلیه را که قرار است مرحله اول از عملیات بشردوستانه باشد دریافت نکرده است."

208 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها