افشای طرح انتقال 9 هزارتروریست از موصل به سوریه

افشای طرح انتقال 9 هزارتروریست از موصل به سوریه
جمعه 30 مهر 1395 - 20:51

سخنگوی رییس جمهور روسیه با هشدار در باره امکان توقف آتش بس انسانی در حلب در صورت متشنج تر شدن اوضاع آن، از طرح آمریکایی ـ سعودی در باره انتقال9 هزار تروریست از موصل به سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دیمیتری پسکوف افزود: اوضاع حلب با سرعت در حال تغییر و بدتر شدن است، لذا هر گونه تصمیم درباره تمدید یا توقف آتش بس بر اساس اوضاع فعلی اتخاذ خواهد شد.  
به گزارش پایگاه اینترنتی راشا تودی، پسکوف در جمع خبرنگاران تمدید آتش بس انسانی در حلب را منوط به مشخص شدن مسائلی مانند نحوه خروج افراد مسلح از این شهر، تضمین امنیت کاروان های کمک های انسان دوستانه، جلوگیری از استمرار حملات افراد مسلح و سوء استفاده این افراد از آتش بس برای مسلح سازی، دوباره خود دانست.
وی خاطر نشان کرد که ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه با اعضای شورای امنیت ملی این کشور درباره اوضاع حلب و همچنین موصل گفت و گو کرد.
یک منبع ارتش روسیه پیشتر گفته بود که آمریکا و عربستان درباره فراهم کردن امکان خروج تروریست های داعشی از موصل قبل از آغاز عملیات ارتش عراق برای آزادسازی این شهر توافق کرده اند.
وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: طرح آمریکایی ـ سعودی شامل انتقال 9 هزار تروریست از موصل به شرق سوریه برای حمله به شهرهای تدمر و دیر الزور است شهرهایی که دولت سوریه کنترل آنها را در دست دارد.
206 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها