سرپوش گذاشتن بر قتل فعالان بحرینی با کمک انگلیس

سرپوش گذاشتن بر قتل فعالان بحرینی با کمک انگلیس
شنبه 1 آبان 1395 - 14:56

یک روزنامه انگلیسی فاش کرد که پلیس انگیس به نیروهای بحرینی شیوه های سرپوش گذاشتن بر قتل مخالفان در جریان شکنجه در بازداشتگاهها را آموزش داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه مورنینگ استار انگلیس نوشت: براساس اعلام سازمان حقوق بشر ریپریو، پلیس انگلیس به نیروهای بحرینی مشورت و توصیه هایی را درباره چگونگی "سرپوش گذاشتن" بر موارد مرگ و میر در جریان بازداشت و شکنجه افراد در بازداشتگاهها ارایه کرده است، تا از این طریق پلیس بحرین بتواند خود را از به قتل رساندن آنها تبرئه کند.
این روزنامه نوشت: این مشورت ها بخشی از یک قرارداد آموزشی با بحرین به مبلغ میلیون ها پوند است.
برپایه این گزارش، نیروهای امنیتی بحرین به طور معمول افراد را شکنجه می کنند و  احکام اعدام برای آنها صادر می شود که این امر براساس قوانین بین المللی ممنوع است.
به نوشته مورنینگ استار، وضعیت بد حقوق بشر در بحرین، اخیرا با پرونده محمد رمضان کانون توجهات را به خود جلب کرد. محمد رمضان از سال 2014 میلادی با حکم اعدام روبرو است و وکلایش می گویند که وی شکنجه شده است تا به اعترافات دروغ تن دهد.
ایمیلی که سازمان ریپریو آن را فاش کرد، نشان می دهد، مسئولان ارشد پلیس بحرین از اداره رسیدگی به شکایات علیه پلیس در ایرلند شمالی خواسته اند تا درباره چگونگی برخوردش با شکایت ها علیه پلیس مشورت بدهد.
براساس ایمیل هایی که سازمان ریپریو به آنها دست یافته است، این درخواست مشورت درخصوص موارد مرگ و میر یا آسیب های شدید پلیس علیه افراد در بازداشتگاهها و چگونگی تماس با خانواده های قربانیان در اینگونه موارد بوده است.
مایا فوا مدیر سازمان ریپریو گفت: این هولناک است که انگلیس به پلیس بحرین مشورت بدهد تا چگونگی سرپوش گذاشتن بر موارد مرگ در جریان بازداشت را یاد بگیرد.
وی افزود: پلیس بحرین افراد بی گناهی نظیر محمد رمضان را شکنجه کرده است تا به دروغ، به یک سری جرم ها که مجازات آن اعدام است، اعتراف کنند. پلیس بحرین همچنین اقدام به ترساندن و ارعاب بستگان آنها کرده است که تلاش می کنند، شکایت کنند.
6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها