آیا جمهوری‌خواهان پیروزی کلینتون را می پذیرند؟

آیا جمهوری‌خواهان پیروزی کلینتون را می پذیرند؟
شنبه 1 آبان 1395 - 16:33

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، در صورت پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نیمی از جمهوری خواهان نتیجه آن را نخواهند پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری العالم، این نتایج بعد از آن مطرح می‌شود که دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا، در اظهارات مکرر خود گفت رسانه‌ها و تشکیلات سیاسی آمریکا در  انتخابات علیه او دخل و تصرف خواهند کرد.

او همچنین در اظهارات دیگری حامیانش را تشویق کرد تا در روز انتخابات به منظور جلوگیری از شرکت رای دهندگان بدون صلاحیت در انتخابات اقدام کنند.

به نوشته پایگاه اینترنتی البوابه، براساس نظرسنجی انجام شده توسط رویترز/ ایپسوس که نتایج آن روز جمعه منتشر شد، در صورت پیروزی هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تنها نیمی از جمهوری‌خواهان خواهند پذیرفت که هیلاری وارد کاخ سفید شود و  حدود ۷۰ درصد از جمهوری خواهان گفته اند که پیروزی احتمالی هیلاری به دلیل آراء غیر قانونی یا تقلب در انتخابات اتفاق خواهد افتاد.

در مقابل از هر 10 دموکرات، هفت نفر اعلام کرده اند که با پیروزی دونالد ترامپ، به عنوان کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری موافقت خواهند کرد. بر اساس این نظرسنجی کمتر از ۵۰ درصد از رای دهندگان دموکرات این پیروزی را حاصل آراء غیر قانونی یا تقلب در انتخابات تلقی خواهند کرد.

خاطرنشان می شود که هیلاری کلینتون نیز اعلام کرده است که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را هر چه باشد خواهد پذیرفت.

213-9

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها