آرامش در حلب در سومین روز آتش بس

آرامش در حلب در سومین روز آتش بس
شنبه 1 آبان 1395 - 20:10

اگرچه فعالان سوری مخالف دولت از آرامش در حلب در سومین روز آتش بس خبر دادند اما به علت عدم رغبت عناصر مسلح به خروج از این منطقه، عملیات خروج آنها به کندی پیش می رود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فعالان مخالف دولت سوریه اعلام کردند امروز شنبه در سومین روز آتش بس یکجانبه اعلام شده از سوی روسیه، در سراسر شهر حلب واقع در شمال این کشور، آرامش برقرار بود.

فعالان مذکور تأکید کردند عملیات انتقال مجروحان و ارسال کمک ها هنوز اجرایی نشده است.

همچنین از زمان آغاز آتش بس اعلام شده از سوی روسیه در پنجشنبه گذشته هیچ گونه گزارشی درباره حمله هوایی جنگنده های روسیه یا سوریه به بخش شرقی حلب تحت کنترل مخالفان، منتشر نشده است.

دولت سوریه و روسیه از اهالی و افراد مسلح مخالف دولت در منطقه تحت محاصره شرق حلب خواسته اند تا از طریق گذرگاههای مشخصی خارج شده و به مناطق دیگری که تحت کنترل مخالفان است منتقل شوند.

همزمان رسانه های رسمی سوریه اعلام کردند افراد مسلح از خروج شهروندان عادی از شهر حلب جلوگیری می کنند.

شماری از شبکه های تلویزیونی تصاویری از خودروهای آمبولانس و اتوبوس های سبز رنگ منتشر کردند که منتظر رسیدن شهروندان و افراد مسلح عازم خروج از شهر بودند.

پیشتر سازمان ملل اظهار امیدواری کرده بود آتش بس در حلب زمینه ساز خروج مجروحان باشد. اما فقدان تضمین های امنیتی و تسهیلات مانع بهره گیری نیروهای امدادی از فرصت آتش بس شده است.
216-9

پربیننده ترین خبرها