پیشروی نیروهای عراقی تا 5 کیلومتری موصل

پیشروی نیروهای عراقی تا 5 کیلومتری موصل
شنبه 1 آبان 1395 - 20:16

وزارت امور داخلی اقلیم کردستان عراق با اشاره به پیشروی نیروهای عراقی در جنگ علیه تروریست های داعش درنینوا اعلام کرد این نیروها در پنج کیلومتری شهر موصل مرکز این استان قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت امور داخلی اقلیم کردستان عراق امروز شنبه با اشاره به پیشروی نیروهای عراقی در جنگ علیه تروریست های داعش در استان نینوا اعلام کرد نیروها به پنج کیلومتری شهر موصل مرکز استان رسیده اند.
سایت عراقی السومریه نیوز در این باره به نقل از "کریم سنجاری" وزیر امور داخلی اقلیم کردستان عراق با اعلام اینکه نیروهای عراقی در پنج کیلومتری موصل هستند گفت: انتظار نمی رود نبرد علیه داعش در موصل به زودی به پایان برسد.
سنجاری افزود: عناصر تروریستی داعش که تعدادشان بین چهار هزار تا هشت هزار تن تخمین زده می شود به دلیل اهمیت نمادینی که شهر موصل دارد به شدت مقاومت خواهند کرد.
پیشتر نیز فرمانده یگان واکنش سریع وزارت کشور عراق در محور عملیاتی القیاره در 60 کیلومتری جنوب موصل تأکید کرده بود که گروه تروریستی داعش در این محور کاملا روحیه خودش را باخته و هیچ گونه مقاومتی ندارد.
در همین حال ارتش عراق در ششمین روز عملیات آزادسازی موصل موفق شد پرچم تروریست های داعش را از بلندای شهر مهم و راهبردی برطله در شرق موصل به زیر بکشد و پرچم عراق را در این شهر برافرازد.
حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز در نهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: جنگ موصل، همه مردم عراق را متحد کرده و این جنگ آخرین مرحله از مراحل جنگ علیه تروریست های تکفیری است.
نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بامداد دوشنبه گذشته آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل را اعلام کرد و در این مدت نیروهای عراقی با پشتیبانی نیروی هوایی، پیشمرگ ها و مبارزان عشایر سنی، بخش زیادی از مناطق اطراف موصل از کنترل داعش خارج کرده اند.

216-9

پربیننده ترین خبرها