خشم الازهر از طرح شبهه ای در باره پیغمبر(ص)

خشم الازهر از طرح شبهه ای در باره پیغمبر(ص)
شنبه 1 آبان 1395 - 21:45

العالم ـ شماری از علمای الازهر و مسئولان آن از پاسخ یک مبلغ سلفی به سوالی درباره شبهه اقدام پیغمبر(ص) به خودکشی از بالای کوه به شدت خشمگین شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، علمای الازهر فورا خواهان تصویب قانونی برای ممانعت از انتشار فتواهای نامعمول و تعیین ضوابطی برای پاسخ به سوالات شدند و این علاوه بر عدم طرح اینگونه مسائل در بین عوام است و اینکه صدور فتواها باید با مجوز رسمی الازهر باشد.

به گزارش عربی21، دکترعباس شومان وکیل الازهر هشدار داد که عرصه دینی شاهد ظهور شیخ نماها و شیوخ کوته بین شده که فتواهای غیرمعمول صادر می کنند و غرض اصلی آنها فتنه انگیزی در جهان اسلام است. الازهر اینگونه طرح ها و نقشه ها را به خوبی می شناسد و می کوشد تا با صدور قانونی تعیین کند چه کسی حق صدور فتوا در مصر دارد.

در همین راستا، دکتر عبدالله نجار عضو مجمع تحقیقات اسلامی با انتقاد شدید از الحوینی مبلغ سلفی، در اظهاراتی که روزنامه الیوم السابع نقل کرد، گفت: نباید در باره اینگونه مسائل صحبت کرد و مشهور است که پیامبر اکرم(ص) اقدام به  خودکشی نکرده است.

وی افزود: برخی افراد تاویل و تفسیر نادرستی از احادیث نبوی می کنند و فقط به ظاهر الفاظ توجه می کنند بدون آنکه درک و فهم درستی از متون داشته باشند. فهم  و درک صحیح احادیث نبوی نعمتی از جانب خدای عزوجل است و همه باید آن را در تفسیر احادیث و قرآن بکار برند. پدیده توجه به ظاهر الفاظ بدون فهم و درک صحیح، به اسلام لطمه می زند.

210-9

پربیننده ترین خبرها