ترکیه در مسیر وخیم تر کردن اوضاع حلب +ویدیو

يکشنبه 2 آبان 1395 - 00:04

سوریه (العالم) 20 تانک ترکیه با هدف کمک به عناصر مسلح وابسته به آنکارا در کنترل شهر تل رفعت وارد حومه شمالی حلب شدند و به این ترتیب دولت اردوغان گام دیگری برای وخیم تر کردن اوضاع حلب برداشت.

به گزارش خبرنگارشبکه العالم، جنگنده های ترکیه هم چند روز پیش با حمله به مناطق شمال حلب، 150 شهروند سوری را به قتل رساندند. این در حالی است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده است که عناصر مسلح مورد حمایت این کشور به سوی شهر الباب پیشروی خواهند کرد.
به این ترتیب طمع ورزی های ترکیه در کشور سوریه بر احدی پوشیده نیست. این موضوع که در گذشته به ارسال سلاح و عناصر مسلح به سوریه ختم می شد امروزه به حد دخالت نظامی مستقیم از طریق عملیات موسوم به "سپر فرات" رسیده است که آخرین نمونه آن، ورود 20 تانک ترکیه ای به منطقه کلس در حومه شمالی حلب با هدف حمایت از عناصر مسلح وابسته به آنکارا در جنگ با گروههای مسلح کرد است تا بدین وسیله آنها را از شهر تل رفعت اخراج کند.
علاوه بر این نیروی هوایی ترکیه در سه روز گذشته برای دومین بار با حمله به مواضع کردهای سوریه از گروههای مسلح وابسته به خودش در درگیری با کردها حمایت کرده است.
جنگنده های ترکیه همچنین چند روز پیش طی حمله به مناطق مسکونی در حساجک، الوردیه، غول سروج، سد الشهباء، احراص و ام حوش 150 شهروند را به قتل رساندند.
هدف آنکارا از دخالت در شمال سوریه، ایجاد منطقه امن است که دولت ترکیه از ماهها پیش این موضوع را به عنوان خواسته خود مطرح کرده و به دنبال اظهارات بن علی یلدریم نخست وزیر این کشور مبنی بر کنترل عناصر مسلح وابسته به آنکارا بر حدود 1300 کیلومتر مربع در شمال سوریه، بار دیگر این خواسته مطرح گردید. یلدریم گفت: هدف از دخالت در سوریه تأمین امنیت کشورش به هر قیمتی است.
یلدریم به روزنامه نگاران گفت: هدف ترکیه از دخالت در سوریه، رهایی کامل از گروههای تروریستی است و اقدامات ما در مناطق مرزی فقط با هدف اطمینان از امنیت کشورمان است.
اما رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه پا را از این فراتر گذاشت و با تأکید بر ادامه عملیات نظامی کشورش در سوریه گفت: گروههای مسلح مورد حمایت آنکارا به سوی شهر الباب پیشروی خواهد کردند و ترکیه به رسیدن به این شهر با هدف فراهم کردن منطقه خالی از تروریسم به مساحت پنج هزار کیلومتر که به زودی به عنوان منطقه امن در داخل خاک سوریه متعهد است.

216-9 

پربیننده ترین خبرها