نخست وزیر ترکیه: از وعده های عراق و آمریکا راضی نشدیم

نخست وزیر ترکیه: از وعده های عراق و آمریکا راضی نشدیم
يکشنبه 2 آبان 1395 - 03:19

نخست وزیر ترکیه از آمادگی برای انجام اقداماتی در خصوص عراق سخن گفت و تاکید کرد که وعده هایی که آمریکا و عراق در مورد عدم مشارکت پ ک ک (حزب کارگران کردستان) و الحشد الشعبی در عملیات مختلف در عراق داده اند، ما را راضی نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بن علی ییلدریم  دراظهاراتی که شنبه شب از تلویزیون آن کشور پخش شد گفت: آمریکا عراق را اشغال کرد و منجر به کشته شدن چهار میلیون انسان شده است، اما این کشور همچنان در ناامنی به سر می برد.

نخست وزیر ترکیه افزود : با توجه به مرز 350 کیلومتری ترکیه با عراق نمی توانیم نسبت به اوضاع در عراق بی تفاوت باشیم و در صورت لزوم اقدام لازم را انجام خواهیم داد.

یاداور می شود علی رغم درخواست ها و تاکید های مکرر مقام های ترکیه برای مشارکت در عملیات آزاد سازی موصل، مقام های عراقی قاطعانه با این درخواست مخالفت کرده و آن را دخالت در امور داخلی کشور خودشان قلمداد کرده اند.

دراین چهارچوب ، حیدر العبادی نخست وزیر عراق، دیروز (شنبه) در دیدار با اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که عراقی ها به هیچ قدرتی اجازه دخالت در عملیات موصل را نخواهند داد.

نخست وزیرعراق همچنین توافق بین بغداد و آنکارا درباره مشارکت نیروهای ترکیه در عملیات موصل را تکذیب کرد.

حیدر العبادی تاکید کرد که هیات ترکیه به عراق آمد و نشستهایی برپا کرد؛ اما پیشنهاداتش برای عراق کافی نبود. ما نیز به همه می گوییم که جنگ آزادسازی موصل یک عملیات عراقی است و توسط عراقی ها اجرا و رهبری می شود. و آنها به زودی موصل را آزاد خواهند کرد و به هیچ قدرتی اجازه دخالت نمی دهند.

پربیننده ترین خبرها