درگیری های حلب از سرگرفته شد

درگیری های حلب از سرگرفته شد
يکشنبه 2 آبان 1395 - 03:48

العالم - به دنبال پایان مهلت آتش بس اعلام شده در شهر حلب سوریه، درگیری های شدید میان طرف های درگیر از شامگاه شنبه از سر گرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آغاز دوباره درگیری ها مانع تخلیه و انتقال مجروحان توسط نیروهای سازمان ملل شد. 

منابع سوری روز شنبه اعلام کردند ارتش مواضع گروههای مسلح در مناطق صلاح الدین، المشهد و الشیخ سعید در جنوب حلب را به شدت با توپخانه گلوله باران کرد و مواضع تروریست ها در منطقه الراشدین در غرب و خان طومان در ریف جنوبی حلب نیز توسط هواپیماهای ارتش سوریه بمباران شد.

سازمان ملل اعلام کرد که به دلیل عدم ارائه ضمانت کافی از سوی طرف های درگیر در حلب، تخلیه و انتقال مجروحان در شرق حلب در سوریه امکان پذیر نشد.

ینیس لیرکیه سخنگوی دفتر سازمان ملل به خبرگزاری نووستی روسیه گفت که تخلیه مجروحان و بیماران و خانواده های آنان در شرق حلب دشوار بود.

وی با اشاره به اینکه اوضاع در حلب همچنان خطرناک و بحرانی است و درگیری ها ادامه دارد، تاکید کرد که سازمان ملل و همکارانش در ارائه کمک های انسان دوستانه آمادگی دارند  به محض فراهم شدن شرایط برای انتقال مجروحان اقدام کنند.

به گفته وی در تیراندازی به هتل محل استقرار اعضای سازمان ملل متحد که روز شنبه روی داد، یکی از کارمندان جراحات شدیدی برداشت.

به دلیل مخالفت گروههای مسلح مستقر در حلب، امکان انتقال مجروحان و شهروندان و همچنین تعدادی از افراد گروههای مسلح که خواستار خروج از شهر بودند ، فراهم نشد.

منابع دولتی سوریه اعلام کردند که در مدت آتش بس گروههای مسلح مانع خروج این افراد از منطقه تحت تسلط خود در شهر حلب شدند.

روسیه اواخرهفته گذشته به منظور کمک به خارج شدن مردم از حلب و انتقال مجروحان آتش بس و قطع بمباران های هوایی اعلام کرد که مهلت سه روزه آن ساعت 19  دیروز(شنبه) به وقت محلی سوریه پایان یافت.

9

پربیننده ترین خبرها