اخوان: هزار "مرسی" دیگر بر می‌خیزند

اخوان: هزار
يکشنبه 2 آبان 1395 - 11:28

گروه اخوان المسلمین مصر صدور اولین حکم نهایی حبس محمد مرسی رئیس جمهور معزول و شماری از رهبران اخوان در پرونده موسوم به "حوادث کاخ الاتحادیه "را محکوم و تاکید کرد: فردا هزار مرسی بیرون آمده و بر می‌خیزند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، در بیانیه گروه اخوان المسلمین مصر آمده است: فردا هزار مرسی برمی‌خیزند تا بر مصر حکومت کند. اینها کسانی هستند که با یک دست انقلاب می کنند و با دست دیگر کشور را می سازند.
دادگاه فرجام خواهی مصر دیروز (شنبه) حکم زندان 20 ساله مرسی و 8 نفر دیگر را در پرونده یاد شده صادر کرد، که این اولین حکم نهایی دادگاه علیه مرسی به شمار می رود.
یک منبع حقوقی در تیم وکلای مدافع مرسی گفت: مرسی در پنج پرونده محاکمه می شود. مرسی در پرونده حوادث اتحادیه با حکم نهایی 20 سال زندان روبرو شده است. در پرونده "زندان وادی النطرون" حکم اولیه اعدام علیه وی صادر و جلسه بعدی دادگاه به 15 نوامبر آینده موکول شده است.
حکم اولیه زندان 25 ساله مرسی نیز در پرونده "جاسوسی بزرگ" صادر شده است و وی منتظر جلسه 25 اکتبر دادگاه است. در پرونده "جاسوسی برای قطر" نیز مرسی به حکم اولیه 40 سال زندان محکوم شده است. در کنار این پرونده ها، مرسی پرونده "اهانت به دستگاه قضایی" را نیز دارد که رسیدگی به آن، به جلسه شش نوامبر آینده موکول شده است.
6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها