نصرالله زمان بازگشت حزب الله از سوریه را اعلام کرد

نصرالله زمان بازگشت  حزب الله از سوریه را اعلام کرد
يکشنبه 2 آبان 1395 - 18:00

سید حسن نصرالله بازگشت نیروهای حزب الله از سوریه به لبنان را به پیروزی قاطع در نبرد با تروریسم در این کشور منوط دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید حسن نصرالله در آیین شهادت حاتم حماده معروف به (حاج علاء) از سرداران حزب الله لبنان که هفته پیش در سوریه به شهادت رسید، خاطرنشان کرد، نیروهای ما زمانی از سوریه به لبنان باز خواهند گشت که در نبرد پیروز شده و توطئه تجزیه سوریه را خنثی کرده باشیم.

تحلیل دبیرکل حزب الله از اهداف تروریستهای منطقه 

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اقدامات داعش و دیگر گروه های تروریستی، از اهداف آنان برای جدایی کشورهای منطقه از ریشه های تاریخی آنان پرده برداشت.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: «شیوۀ داعش و سایر گروه های تروریستی، مؤید طرحی است که برای جدا کردن کشورهای منطقه از ریشه های تاریخی شان ترسیم شده است».
دبیرکل حزب الله تصریح کرد، ما پس از بررسی کامل و عمیق حوادث منطقه تصمیم گرفتیم که به سوریه برویم و در درگیری های حلب خیلی ها شهید شدند و شهید علاء در صف مقدم بود.

وی با بیان این که شهید حماده در شخصیتش همۀ خصوصیات خانوادۀ مقاومت را با هم داشت، افزود: «تنها راه پایان دادن به تروریسم در قلمون، حضور در منطقه بود که شهید علاء هم آنجا حاضر بود».

سید حسن نصرالله همچنین خاطرنشان کرد: «شبکه هایی که اخیرا توسط دستگاه های امنیتی بازداشت شدند مزدوران رقه بودند و از خارج مدیریت می شدند».

وی درادامه افزود: داعش تا کنون ده ها هزار تن را کشته و مناطقی را نابود کرده است اما هنوز حامیانش تحت پیگرد قرار نگرفته اند.

ترکیه دنبال مسایلی دیگر در عراق است

سید حسن نصرالله گفت: «در حالی که عراقی ها ده ها شهید برای آزادسازی موصل تقدیم کرده اند، ترکیه خواستار مسایلی غیر از مبارزه است».

اهل تسنن بیش از همه از طرح تکفیری ها رنج می برند

وی افزود: فقط شیعیان نبودند که در عراق با داعش جنگیدند بلکه یک اجماع ملی بزرگ برای این منظور به وجود آمد.
سید حسن نصرالله گفت: «اهل تسنن بیش از هر گروه دیگری از طرح تکفیری در منطقه رنج می برند».

تلاش برای انتخابات ریاست جمهوری موفقیت آمیز

دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص وضعیت داخلی این کشور نیز گفت: سخنرانی سعد الحریری در حمایت از میشل عون به عنوان گزینه ریاست جمهوری راه را برای حل این بحران در جلسه آتی پارلمان باز کرد. هر چند این سخنرانی تنشی علیه ما ایجاد کرد ولی من از این موضوع عبور می کنم و با وجود این که حق واکنش نشان دادن به آن را دارم اما اکنون پاسخ نمی دهم.

وی تصریح کرد: ما به این دلیل سکوت کرده ایم که قصد داریم موضوع ریاست جمهوری به نتیجه برسد و در صدد ایجاد تنش نیستیم. در زمان باقی مانده نیز به دنبال افزایش نقاط تفاهم هستیم. اظهارات منتسب به جنبش أمل صحیح نیست و رهبران این جنبش نیز این موضوع را رد کرده اند.

سید حسن نصرالله با بیان این که همه در لبنان نسبت به وضع کشور آگاهی و تجربه دارند، خاطرنشان کرد، هیچ کس خواستار ناامنی و بازگشت به جنگ داخلی نیست اما برخی طرف ها فضای بدی را در کشور ایجاد می کنند.

وی گفت: هیچ کس به اداره کشور به صورت دوقطبی فکر نمی کند حتی بر اساس فرقه گرایی، مذهبی و حزبی. برخی نگرانی ها وجود دارد که رهبران علت آن را می دانند و باید برای رفع این نگرانی ها اقدام کنیم. ما به صورت دائم برای حل موضوع ریاست جمهوری با متحدان خود در حال رایزنی بودیم.

سید حسن نصرالله افزود: ما به متحدان خود دستور نمی دهیم و به تلاش برای رسیدن به انتخابات ریاست جمهوری موفقیت آمیز ادامه می دهیم.

برقراری امنیت لبنان حتی به قیمت هدف قرار گرفتن حزب الله 

وی گفت: مقاومت از روز اول خواستار انتخاب رئیس جمهور برای لبنان بود و با موافقت با نخست وزیر، فداکاری بزرگی کرد.
دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد که امیدواریم لبنان به امنیت برسد حتی به قیمت هدف قرار گرفتن ما.

انتقاد از سکوت شورای امنیت در کشتار یمن

وی گفت: شورای امنیت، کشورهای عربی و جهان اسلام کجا بودند وقتی که { ائتلاف سعودی} سالن مراسم ترحیم را در صنعا هدف قرار دادند و این در حالی است که دست کم 15 تا 20 میلیون یمنی همچنان در محاصره قرار دارند.

ترکیه، امروز مدعی موصل و فردا مدعی حلب
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: همان طور که امروز می گویند موصل برای ترکیه است، یک روز هم دربارۀ حلب این ادعا را مطرح می کنند.
حزب الله: به سوی پیروزی واقعی در حرکتیم

سید حسن نصرالله با بیان این که تکفیری ها و حامیانشان را از رسیدن به مقاصدشان در منطقه بازداشتیم و به سوی پیروزی واقعی در حرکتیم تاکید کرد که فقط در صورت پیروزی در سوریه و خنثی کردن توطئۀ تجزیۀ آن به لبنان باز خواهیم گشت.
وی افزود: کسانی که منتظر خسته شدن نیروهای مقاومت و خانواده هایشان هستند مأیوس خواهند شد.

211

پربیننده ترین خبرها