خبرنگار تلویزیون «اسرائیل» در موصل چه می‌کند؟ (ویدیو)

يکشنبه 2 آبان 1395 - 20:23

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش های زنده ای را از عملیات بازپس گیری شهر موصل در شمال عراق از طریق خبرنگارش در صحنه نبرد منتشر کرد. چنین اقدامی در جهان عرب، بی سابقه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه مذکور تصاویری از درگیری ها و مصاحبه های خبرنگارش با شماری از نیروهای پیشمرگ کُرد پخش کرد که در عملیات آزادسازی شهر موصل از دست عناصر گروه تروریستی داعش شرکت دارند.
این شبکه همچنین در صفحه رسمی اش در پایگاه فیسبوک تصویری از خبرنگارش در اطراف موصل را منتشر کرد که در زیر آن نوشته است: پوشش [رویدادهای] مناطق جنگی موصل از شبکه دوم [تلویزیون "اسرائیل"].
از نوع پوشش اخبار توسط این خبرنگار به نظر می رسد وی به راحتی و آزادانه در میان نیروهای پیشمرگ به رفت و آمد می پردازد. همچنین به نظر می رسد هیچ تلاشی برای مخفی نگه داشتن هویت "اسرائیلی" خود انجام نمی دهد. به طوری که با نیروهای حاضر در صحنه نبرد با زبان های عربی و انگلیسی مصاحبه می کند. او در میان نیروهای کرد و در حالی که میکروفون دارای لوگوی شبکه دوم تلویزیون "اسرائیل" را در دست دارد به زبان عبری پلاتوی خود را تهیه کرده است.
سایت عربی المصدر در این باره نوشت: «با وجود ممنوعیت ورود "اسرائیلی ها" به عراق، تیم های رسانه ای صهیونیست وابسته به دو شبکه خبری این رژیم توانسته اند با استفاده از گذرنامه خارجی وارد عراق شوند».
المصدر افزود: «نیروهای پیشمرگ که مسئولیت محاصره موصل از جهت شمال را به عهده دارند به خوبی با تیم فیلمبرداری این شبکه صهیونیستی همکاری کرده اند، به طوری که تیم مذکور خود را به خط مقدم جنگ در 20 کیلومتری موصل رسانده اند».
المصدر خاطرنشان می کند به نظر می رسد تیم خبری شبکه صهیونیستی مذکور هویتشان را برای نیروهای پیشمرگ افشا نکرده اند.

مقامات منطقۀ کردستان عراق روابط عمیقی با رژیم صهیونیستی دارند. گفته می‌شود اقلیم کردستان در سال ۲۰۱۴ به «اسرائیل» نفت فروخته است. مقام‌های اقلیم کردستان در این رابطه گفته‌اند که فروش نفت به «اسرائیل» مشکلی ندارد؛ چرا که به تثبت استقلال اقلیم کردستان و درآمدزایی آنها کمک می‌کند. از سوی دیگر، مقامات رژیم صهیونیستی، خصوصاً بنیامین نتانیاهو، رسماً از استقلال کُردها و تشکیل کشور کُردستان حمایت کرده اند.

216

پربیننده ترین خبرها