کشته‌های القاعده در دیالی، در موصل از گور در آمدند!

کشته‌های القاعده در دیالی، در موصل از گور در آمدند!
سه شنبه 4 آبان 1395 - 11:05

سه تن از سرکرده های القاعده که گزارش های امنیتی از مرگِ آن ها خبر داده بود، زنده اند و در حال حاضر در شهر موصل، از سرکرده های رده بالای داعش هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع امنیتی در استانداری دیالی، خبر داد: با آغاز عملیات آزادسازی موصل، فعالیت های اطلاعاتی به منظور شناسایی سرکرده های داعش، به شناسایی سه تن از سرکرده های القاعده از اهالی دیلی منجر شد که گزارش های امنیتی قبلی از کشته شدنِ آن ها در درگیری با نیروهای امنیتی خبر داده بود، اما در عملیات موصل مشخص شد که آن ها زنده اند و در حال حاضر، در ساختار تشکیلاتی داعش در موصل، در رده های بالای این گروه تروریستی فعالیت می کنند و یکی از آن ها افسر سابق نیروهای صدام است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد: القاعده، پیش از سال 2009 از کشته شدن شماری از سرکرده های خود در دیالی خبر داده بود، اما واقعیت آن است که این مساله به منظور سرپوشی برای پنهان شدن این افراد و منحرف کردن افکار عمومی از آنان بود تا آنان بتوانند به راحتی در استان های دیگر رفت و آمد کنند و به فعالیت های خود ادامه دهند.

تشکیلات القاعده، در سال های گذشته، با انتشار بیانیه هایی از کشته شدن ده ها تن از سرکرده های خود در استان دیالی خبر داده بود.


205

پربیننده ترین خبرها