آخرین تحولات عملیات آزادسازی موصل+فیلم

سه شنبه 4 آبان 1395 - 20:04

موصل(العالم)- نیروهای مشترک عراق با ادامه پیشروی خود به سمت شهر موصل خسارات گسترده ای به تروریست های داعش وارد کردند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، این نیروها توانستند به منطقه نوران یورش برده و روستای خورباسات را در محور شرق موصل آزاد کنند.
نیروهای عراقی همچنین مرکز عناصر مسلح در اطراف ناحیه حمام العلیل را به شدت گلوله باران کردند.
به گفته مقامات عراقی، نیروهای مشترک شرکت کننده در عملیات " ای نینوا ما می آییم " با سرعتی بیش از آنچه که برنامه ریزی شده در حال پیشروی هستند و به دنبال عملیات آنان، داعش در استان نینوا در شمال عراق دچار فروپاشی سریع و تلفات سنگینی شده است.
فلاح ترویسه رئیس مرکز مبارزه با تروریسم عراق گفت: نیروهای ما امروز به امید خدا شش تا هفت کیلومتر به سمت شهر موصل پیشروی داشته اند.
این نیروهاپس از پاکسازی روستای قزنه و قزنه تبه و طهراوه و اردوگاه جنین از توابع برطله عملیات آزادسازی دو روستای بازوایه و تاب زاوه را در میان روحیه بالای شرکت کنندگان در این عملیات آغاز کردند.
درچهارچوب عملیات موصل گروه عصائب اهل الحق اعلام کرد که شش هزار رزمنده را برای نبرد آزادسازی بخش تلعفر آماده و مسلح کرده اند.
یکی از نیروهای مرکز مبارزه با تروریسم گفت: عملیات ساعت چهار صبح آغاز شد و پیشروی به امید خدا به سمت منطقه بازوایه جریان دارد.
مقامات عراق از آزادسازی تقریبا 78 روستا و منطقه از زمان شروع عملیات تا کنون که وارد دومین هفته خود شده سخن می گویند.
گروه تروریستی داعش تا کنون متحمل تلفات سنگینی شده است و تا به حال بیش از 750 تروریست کشته شدند و 92 خودروی بمب گذاری شده بکار رفته توسط افراد انتحاری منفجر شده اند.
نیروهای مشترک عراق توانستند چند تونل در نزدیکی شهر موصل کشف کنند که عناصر مسلح از آنها برای حمله به نیروهای نظامی عراق استفاده می کردند.
واحد رسانه ای جنگ در استان الانبار در غرب عراق اعلام کرد که ستاد فرماندهی عملیات الانبار توانسته به طور کامل بر این بخش مسلط شود و واحدهای نظامی هم اکنون در حال تعقیب تروریست های باقیمانده گروه داعش در منطقه بسر می برند.

209-9

پربیننده ترین خبرها