خلاقیت و هوش سرشار در طراحی و نقاشی + ویدیو

سه شنبه 4 آبان 1395 - 20:57

" استفان ویلچر" هنرمند و نقاشی برجسته است که تبحری خاص درزمینه نقاشی مناظر و اماکن واقعی با جزئیات کامل و در ابعاد بزرگ دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " استفان ویلچر" هنرمند 42 ساله انگلیسی مهارت خاصی در زمینه نقاشی منظره های طبیعت واماکن واقعی دارد، به گونه ای که می تواند طی چند دقیقه یک منظره را ببیند و آنرا با همه جزئیاتش به تصویر بکشد.به این ترتیب او برای کشیدن تصویری بزرگ از یک شهر نیازی به ساعت ها نشستن در برابر منظر ندارد و تنها با یک نگاه تمام جزئیات را به خاطر می سپارد و آن را به روی صفحه کاغذ منتقل می کند.
ویلچر درسال 2006 مدال امپراطوری انگلیس "MBE" را درازای آثارهنری خود کسب کرد و در دانشگاه هنرهای زیبا "City & Guilds Art College" درس خواند و اثرهای هنری وی به محبوبیت زیادی درهمه مناطق دنیا دست یافت.
استفان 24 آوریل 1974 از یک پدر و مادر هندی در لندن متولد شد. وی که به اوتیسم مبتلا بود، با هیچ کس ارتباط برقرار نمی کرد و در سن سه سالگی، مشخص شد که نمی تواند حرف بزند و دردنیای خاص خود رها شد.
استفان درسن پنج سالگی، درمدرسه Queensmill ثبت نام شد و درمدرسه مشخص شد که همه علاقه او فقط به نقاشی است و خیلی زود مشخص شد که ارتباط او با عالم خارج فقط از طریق نقاشی است و در وهله اول وی به کشیدن تصاویر حیوانات و سپس کشیدن تصویر اتوبوس ها در لندن و بعد به کشیدن ساختمان علاقه خاصی نشان می داد، تصاویر و نقاشی های خلق شده توسط وی، میزان ابداع و استعداد ذاتی وی را نشان می داد.

 

معلمان مدرسه استفان را به صحبت کردن با دیگران تشویق می کردند و برای این کار، وی را به طور موقت از برخی از وسایل مانند قلم و کاغذ محروم کردند؛ به گونه ای که برای درخواست این وسایل مجبور شد که اولین کلمه را که همان کاغذ بود، به زبان بیاورد تا اینکه در سن 9 سالگی توانست به طور کامل صحبت کند.
وی که علاقه زیادی به ترسیم تصاویر ماشین و ساختمان داشت، بعد از آن که کتابی با تصویر ناشی از ویرانی های زلزله به او نشان داده شد، تصاویر هندسی مفصلی را به تصویر کشید و درنقاشی خود آن ویرانی ها را تکمیل کرد.
استفان زندگی علمی خود را زمانی آغاز کرد که یکی از اساتید مدرسه او را به ادامه نقاشی تشویق کرد و نقاشی های وی را درنمایشگاه های کودکان به عنوان کودک با استعداد به نمایش گذاشت.
بدین ترتیب وی در بسیاری از مسابقات شرکت کرد و طی این مسابقات، جوایز بسیار دریافت کرد و مطبوعات محلی کم کم به آثار هنری او توجه کردند، به ویژه اینکه وی به بیماری اوتیسم مبتلا بود. وی به تدریج در لندن و انگلیس معروف شد، درحالیکه فقط هفت سال داشت و در سن هشت سالگی توانست اولین نقاشی های خود را به فروش برساند.
استفان در سن ده سالگی اولین طرح خود را که شامل نقاشی های ساختمانهای معروف و آثار باستانی شهر لندن بود، ارائه کرد و این نقاشی ها براساس ترتیب حروف ابجد ترسیم شده بود.

 

استفان قادر بود که یک بار به یک تصویر نگاه کند ، سپس آنرا در مدت زمانی کوتاه و با دقت بسیار ترسیم کند. وی توانست از چندین شهر نقاشی پانوراما ترسیم کند که مهم ترین آن مربوط به سال 2001 بود، که تصویری کامل را از چهار مایل مربعی در لندن بعد از سفر با بالگرد بر بالای این شهر بود و طی آن 12 اثر تاریخی و 200 ساختمان دیگر را ترسیم کرد.
استفان ماه می 2005 توانست بعد از سوار شدن در هلی کوپتر درسفری کوتاه درآسمان شهرتوکیو، این شهر را در پارچه ای به طول 10 متر ترسیم کند.
وی پس از آن نیز نقاشی هایی را از شهرهای رم، هنگ کنگ ، فرانکفورت، مادرید، دبی، قدس، لندن وسنگاپور ترسیم کرد.

 

215-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها