حمله هوایی سوریه به سپر فرات مورد حمایت ترکیه

حمله هوایی سوریه به سپر فرات مورد حمایت ترکیه
سه شنبه 4 آبان 1395 - 23:21

العالم - منابع سوری امروز ( سه شنبه ) گزارش کردند که نیروی هوایی سوریه به منظور پشتیبانی از عملیات نیروهای دمکراتیک سوریه، مواضع گروههای موسوم به سپر فرات مورد حمایت ترکیه را بمباران کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این نخستین باراست که هواپیماهای ارتش سوریه از نیروهای دمکراتیک سوریه در چنین عملیاتی حمایت می کنند.

نیروهای دمکراتیک سوریه متشکل از نیروهای سیاسی و نظامی کرد، عرب، آشوری، ارمنی و ترکمان در خلال جنگ داخلی سوریه به رهبری حزب اتحاد دمکراتیک(pyd) تشکیل شده و اکنون تلاش می کند مانع پیشروی تروریست های داعش و همچنین گروههای مورد حمایت ترکیه در منطقه شود.

شبکه تلویزیونی اورینت وابسته به مخالفان سوری گزارش کرد که ساعاتی پیش عملیات زمینی گسترده ای توسط نیروهای دمکراتیک سوریه به رهبری حزب اتحاد دمکراتیک با حمایت هوایی ارتش سوریه به روستاهایی که نیروهای موسوم به سپر فرات وابسته به ارتش آزاد در ریف حلب شمالی بر آن مسلط شده بودند، انجام شد.

این شبکه افزود: هواپیماهای جنگی سوریه مواضع نیروهای سپر فرات را در روستاهای تل مضیق و تل جیجان در اطراف شهر الباب در ریف حلب شمالی ساعاتی پس از آنکه نیروهای سپر فرات آن را از دست داعش خارج ساخته بودند،  هدف قراردادند.

براساس این گزارش در حملات هوایی سوریه سه تن از افراد ارتش آزاد در روستای تل المضیق کشته شدند.

ارتش سوریه پیش از این هرگونه عملیات نیروهای ترکیه در خاک سوریه را تجاوز به تمامیت ارضی سوریه قلمداد کرده و بر برخورد با آن تاکید کرده بود.

رهبران حزب اتحاد دمکراتیک هم شهریور ماه گذشته ضمن هشدار به آنکارا تاکید کردند که عملیات سپر فرات برای ترکیه گران تمام خواهد شد.

ترکیه در ماه گذشته عملیاتی فرامرزی علیه داعش و کردهای شمال سوریه آغاز کرد و تانک های ارتش این کشور وارد شهر سوری جرابلس شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها