بازگشت روس های بازداشت شده در لیبی به کشورشان

بازگشت روس های بازداشت شده در لیبی به کشورشان
چهارشنبه 5 آبان 1395 - 01:08

العالم - سه تن از کارکنان یک کشتی نفتکش روسی میخائیل چیبوتاروف پس از حدود یکسال بازداشت در لیبی ، آزاد و به کشورشان بازگردانده شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روسیا الیوم گزارش کرد که اندریا کرینین کاپیتان کشتی و دو معاون او استانیسلاو سیروتکین و والری ساویتسکی دیروز ( سه شنبه) با یک فروند هواپیمای قطر وارد گروزنی فرودگاه جمهوری چچن شدند.

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای ضمن ابراز خشنودی از آزادی این افراد از طرف هایی که در تلاش برای رهایی دریانوردان روس سهیم بودند ، قدردانی کرد.

این وزارت خانه به تمام اتباع روس از جمله کارکنان شرکت های دریایی و زمینی و روس های شاغل در شرکت های هوایی و دریایی سایر کشورها توصیه کرد که به دلیل مسائل امنیتی و تا زمان ایجاد ثبات در لیبی از سفر به آن کشور خودداری کنند.

یادآور می شود مقام های لیبی شهریور ماه سال گذشته کشتی نفتی روس را در بندر طرابلس توقیف و یازده تن از کارکنان آن را به اتهام قاچاق نفت بازداشت کردند.

هشت تن از این افراد به تدریج طی دو ماه پس از بازداشت آزاد شدند؛ اما فرمانده کشتی و معاونان وی به مدت حدود یک سال در انتظار حکم قضایی به سر بردند، تااینکه مقام های قضایی لیبی حکم برائت آنان را صادر کردند.

9

پربیننده ترین خبرها