مشاور ترامپ: شهرک های اسرائیلی قانونی هستند!

مشاور ترامپ: شهرک های اسرائیلی قانونی هستند!
پنج‌شنبه 6 آبان 1395 - 08:29

مشاور دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا دیروز چهارشنبه گفت که شهرک هایی که اسرائیل در کرانه غربی ساخته است، قانونی هستند. وی خاطرنشان کرد که ترامپ هم با وی هم عقیده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم دیوید فریدمن پس از شرکت در تجمع هواداران ترامپ در قدس اشغالی به خبرگزاری فرانسه گفت که نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری، به فرصت راه حل "دو دولت" برای حل مسئله فلسطین، به دیده تردید می نگرد.

فریدمن در پاسخ به سئوالی درباره این که آیا او هم مثل جناح راست افراطی "اسرائیل"، کرانه غربی را بخشی از قلمرو رژیم اسرائیل می داند، بدون اینکه پاسخ مستقیمی بدهد گفت: "تصور نمی کنم دونالد ترامپ این شهرک ها را غیر قانونی بداند."

این در حالی است که دولت باراک اوباما بارها از سیاست های دولت بنیامین نتنیاهو، مبنی بر ساخت شهرک های جدید انتقاد کرده و معتقد بود این سیاست ها فرصت اجرای راه حل "تأسیس دو دولت" را از بین می برند. جامعه بین الملل نیز شهرک سازی رژیم اشغالگر قدس در اراضی اشغال شده از نیم قرن پیش را غیرقانونی می داند.

فریدمن گفت که ترامپ، قدس را به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل به رسمیت می شناسد و قصد دارد مقر سفارت امریکا را از تل آویو به این شهر منتقل کند.

گفتنی است جامعه بین الملل هیچ گاه قدس را به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر به رسمیت نشناخته است.

208-9

پربیننده ترین خبرها