سفیر اخراجی از بغداد، در بیروت چه می‌خواهد؟

سفیر اخراجی از بغداد، در بیروت چه می‌خواهد؟
پنج‌شنبه 6 آبان 1395 - 17:44

سفیر سابق سعودی در بغداد برای شرکت در جلسه نمایندگان پارلمان لبنان جهت انتخاب ریاست جمهوری عازم بیروت شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ثامر السبهان سفیر پیشین عربستان در عراق که "عنصر نامطلوب" شناخته شد و به ریاض بازگشت، اکنون به عنوان وزیر مشاور در کابینه آل سعود منصوب شده و برای حضور در جلسه انتخاب رییس جمهور لبنان، به بیروت رفته است.

در همین راستا قاسم قصیر نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنان گفت: عنوان اصلی این دیدار همسویی با تحولات لبنان و توضیح موضع عربستان سعودی نسبت به حوادث لبنان و منطقه است.

هم اکنون پس از اعلام حمایت سعد الدین الحریری رئیس جریان المستقبل از میشل عون، همه نگاه ها به انتخابات ریاست جمهوری لبنان دوخته شده و به نظر می رسد عربستان دراین مرحله انتقالی در صدد همسویی با تحولات لبنان است و اطلاعات وارده نیز از موافقت عربستان سعودی با انتخاب عون به عنوان رئیس  جمهور حکایت دارد.

هیات اعزامی عربستان سعودی برنامه هایی از جمله دیدار با میشل عون رئیس تشکل تغییر و اصلاح (پیش از انتخاب به عنوان رئیس جمهور)، دیدار با تمام سلام نخست وزیر، نبیه بری رئیس مجلس، ولید جنبلاط یکی از نمایندگان و امین جمیّل و میشل سلیمان دو رئیس جمهوری پیشین، نجیب میقاتی، فواد السنیوره، سعد الحریری نخست وزیران پیشین لبنان و سلیمان فرنجیه رئیس جریان المرده و رهبران مذهبی طوائف را در دستور کار خود دارد.

شایان ذکر است، جلسه مجلس نمایندگان لبنان که دوشنبه آتی برای رأی گیری در مورد انتخاب میشل عون به عنوان رئیس جمهوری برگزار می شود و در صورت موفقیت، تکلیف صندلی خالی ریاست جمهوری لبنان را پس از  دو سال و نیم، مشخص خواهد کرد.

ثامر السبهان تا چندی پیش سفیر عربستان در بغداد بود، اما به دلیل دخالت در امور داخلی عراق و اظهارات طائفه گرایانه، عنصر نامطلوب شناخته شد و وزارت خارجه عراق از ریاض خواست که وی را تغییر دهد.

217

 

پربیننده ترین خبرها