خیز ارتش سوریه برای پاکسازی مخفیگاه "جیش الاسلام"

خیز ارتش سوریه برای پاکسازی مخفیگاه
پنج‌شنبه 6 آبان 1395 - 18:16

ارتش سوریه و متحدانش به پیشروی در غوطه شرقی واقع در استان ریف دمشق و سیطره بر مناطق استراتژیک نزدیک شهر دوما که دژ گروه تروریستی موسوم به "جیش الاسلام" است، ادامه می‌دهند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، گروه مخالف موسوم به "دیدبان حقوق بشر" سوریه از پیشروی نیروهای ارتش به سوی شهر دوما در ریف دمشق خبر داد. این شهر مرکز تجمع تروریست های عضو گروهک موسوم به "جیش الاسلام" است.

روزنامه الوطن سویه به نقل از این مرکز گزارش داد: ارتش سوریه برای تسلط بر شهر الریحان در ریف دمشق می کوشد. 

یک منبع رسانه ای به الوطن گفت: ارتش سوریه در استان حماه نیز با آتش سنگین علیه مواضع گروه تروریستی جبهه فتح الشام (جبهه النصره سابق) و تروریست های هم پیمانش در شمال حماه خسارت مادی و تلفات جانی زیادی به آنان وارد ساخت. 

یک منبع محلی در حلب نیز گفت که ارتش سوریه توانست مواضع خود در محله های الحیدریه، بعیدین و السکن الشبابی را پس از درگیری شدید با تروریست ها و وارد آوردن خسارات مادی و تلفات جانی سنگین به آنان تثبیت کند.

این منبع ادامه داد: ارتش سوریه و هم پیمانانش به طرف محله الارض الحمرا، الحیدریه و همچنین السکن الشبابی، الجندول و بعیدین در حلب پیشروی کردند.

ارتش سوریه با شدت در محله صلاح الدین، اطراف پروژه مسکونی  1070، مدرسه الحکمه و محله الحمدانیه درگیر شد که در جریان آن 15 تروریست از پای در آمدند و چند محل تجمع این گروه های تروریستی منهدم شد.

در ادامه گروه های تروریست اقدام به گلوله باران جمعیت تشرین، پروژه الریاده، منطقه مسکونی الاسد، پروژه 3000 دستگاه و محله صلاح الدین کردند که در بر اثر آن بیش از 20 غیرنظامی زخمی شدند. یوسف عمر دانیال از سرکردگان معروف گروه تروریستی الزنکی در محله صلاح الدین کشته شده بود.

همچنین تلاش تروریست های جیش الفتح برای استرداد بلندی های البازو و پدافند هوایی از ارتش سوریه با شکست مواجه شد و بیشتر از 20 عنصر  این گروه تروریستی کشته شدند.

در همین حال فرمانده نیروهای هم پیمان ارتش سوریه که خواست هویتش فاش نشود، به ترکیه درباره هر گونه پیشروی در شمال و شرق حلب هشدار داد و آن را عدول از خط قرمز توصیف کرد و افزود: ما به هیچ طرفی اجازه نمی دهیم از جنگ علیه گروه تروریستی داعش به عنوان بهانه ای برای نزدیک شدن به مواضعمان استفاده کند. 

این سخنان در واقع یک روز پس از انتشار بیانیه ارتش ترکیه و در حالی مطرح شد که یک فروند بالگرد که گفته می شود متعلق به ارتش سوریه بوده، تروریست ها را نزدیک شهر اخترین در 5 کیلومتری جنوب شرق دابق بمباران کرد. دو فرد مسلح مورد حمایت آنکارا در این بمباران کشته و 5 نفر زخمی شدند. 

206

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها