آزادی 93 روستا در اطراف تلعفر +ویدیو

جمعه 7 آبان 1395 - 11:07

به دنبال آزادسازی منطقه القلاع و پادگان جنین در محور شرقی موصل را از عناصر تروریستی گروه داعش، شمار مناطق و روستاهای آزاد شده از آغاز عملیات علیه این گروه در موصل به 93 رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع نظامی عراقی اعلام کردند نیروهای این کشور پس از پیشروی در همه محورهای اطراف موصل، برای اولین بار، خودشان را برای ورود به محله های این شهر آماده می کنند.
یک منبع نظامی در این باره گفت: نیروهای عراقی در فاصله چهار کیلومتری محله های شهر موصل هستند. همچنین روستای الفاضلیه در شرق موصل را نیز از وجود عناصر داعش پاکسازی کردند.
همچنین روستاهای توپزاوه، خزنه طابه، خزنه، موفقیه و طهراویه و منطقه القلعات در محور شرقی و روستاهای وادی القصب و حمزه در محور جنوبی نیز از لوث عناصر گروه تروریستی داعش پاکسازی کردند.
در محور غربی نیز آمادگی های لجستیک نیروهای حشد شعبی برای آزادسازی شهر استراتژیک تلعفر کامل شده است.
در همین راستا وزارت دفاع عراق اعلام کرد نیروهای این کشور تاکنون 772 عنصر داعش را به هلاکت رسانده و 23 عنصر دیگر را که درصدد فرار یا نفوذ به اردوگاههای آوارگان بودند دستگیر کردند.
وزارت دفاع عراق همچنین از انهدام 127 خودروی بمب گذاری شده، 27 سکوی پرتاب خمپاره، انهدام انبارهای سلاح و چهار ساختمان بمب گذاری شده توسط داعش خبر داد.
افزون بر این، ارتش عراق توانسته است سه تونل را که عناصر داعش از آن استفاده می کردند و همچنین 40 پست دفاعی این گروه تروریستی را کشف و منهدم کردند.
نیروهای مشترک عراقی همچنین یک و نیم تن ماده "نیرات آمونیاک" را که عناصر داعش درصدد استفاده از آن برای تولید بمب بودند به همراه 61 موشک کاتیوشا، 31 سکوی موشک انداز و دو کارگاه بمب گذاری، کشف کردند.
موصل بزرگترین شهری است که گروهک تروریستی داعش در عراق آن را به اشغال درآورده است و عملیات آزاد سازی از حدود 12 روز گذشته آغاز شده است.
216

پربیننده ترین خبرها