توجیه انگلیس برای حمایت از جنایتهای عربستان

توجیه انگلیس برای حمایت از جنایتهای عربستان
جمعه 7 آبان 1395 - 12:25

وزیر امور خارجه انگلیس با دفاع از تصمیم خود مبنی بر ادامه صادرات سلاح به عربستان سعودی، تأکید کرد: توقف فروش سلاح به این کشور به حضور [و تأثیر] انگلیس در منطقه پایان خواهد داد و عربستان، قادر است از سایر کشورها، سلاح مورد نظرش را تأمین کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بوریس جانسون در جلسه پرسش و پاسخ پارلمان این کشور گفت: توقف فروش سلاح به عربستان به نفوذ دیپلماتیک انگلیس پایان خواهد داد و ریاض می تواند به جای کشور ما از سایر کشورها سلاح مورد نیاز خود را تأمین کند و کشورهای مذکور از این اتفاق بسیار خوشحال خواهند بود.
اخیرا دولت انگلیس به دلیل فروش تسلیحات به عربستان شدیدا مورد انتقاد قرار گرفته است. ائتلاف سعودی در یمن غیرنظامیان زیادی را کشته و از سلاح‌ها و تجهیزات انگلیسی استفاده کرده و حتی خلبانان سعودی در ائتلاف هوایی علیه یمن تحت آموزش انگلیسی‌ها بودند.
جانسون در این باره ادعا کرد: دولت عربستان درباره این موضوع با جدیت کامل برخورد می کند.
وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه مدعی شد: ما به دقت وضعیت را رصد می کنیم و با بی طرفی و قاطعیت به اجرای قوانین کشور درباره صدور مجوز سلاح ادامه خواهیم داد.
یادآور می شود کلیه سلاح ها و تجهیزات مورد استفاده از سوی عربستان سعودی برای اشغال بحرین و حمله به یمن، از کشورهای غربی به ویژه امریکا، انگلیس و فرانسه تأمین می شود، و این کشورها درباره نقض آشکار قوانین مربوط به جنایات جنگی و نقض حقوق بشر در زمینه کشتار شهروندان یمن و سرکوب مردم بحرین، روزه سکوت گرفته اند.

216
 

پربیننده ترین خبرها