حقیقت حملۀ موشکی به مکه از زبان مسئول یمنی

حقیقت حملۀ موشکی به مکه از زبان مسئول یمنی
جمعه 7 آبان 1395 - 21:10

جنبش انصارالله یمن تاکید کرد مردم یمن، بسیار بیش از مزدوران سعودی آمریکا به حفظ حرمت مقدسات اسلامی پایبندند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه "سبا نت" روزجمعه در گزارشی به نقل از "محمد عبدالسلام"، سخنگوی رسمی جنبش انصارالله، یمن نوشت: "نظام سعودی که مدعی است یک موشک شلیک شده از سوی یمن را در 65 کیلومتری مکۀ مکرمه رهگیری و سرنگون کرده است، می توانست به طور مستقیم اسم شهر جده را به عنوان هدف نظامی موشک برکان 1 ذکر کند، نه اینکه برای تحریک احساسات مسلمانان، نام مکه را ذکر کند و یک رسوایی رسانه ای به بار بیاورد".

 

محمد عبد السلام، سخنگوی انصار الله یمن

 

عبدالسلام رسانه های سعودی را به تلاش مذبوحانه به منظور تحریک احساسات مسلمانان متهم کرد و گفت: "هیچ فرد عاقلی تعامل جنون آمیز و غیرعقلانی رسانه های سعودی را درباره حمله نیروهای یمنی به مکه مکرمه نخواهد پذیرفت".
وی به همه توصیه کرد که فریب دروغ های ائتلاف متجاوز سعودی را نخورند؛ زیرا همین ائتلاف با این ادعا که کشتی اماراتی حامل کمک های انسانی است، افکار عمومی را فریب داد.
عبدالسلام با بیان اینکه ملت مسلمان یمن به گواهی دادن هیچ کسی درباره اسلام و قومیت خود یعنی عربیت نیازی ندارند، افزود : "یمنی ها با وجود درد و رنج های زیادی که متحمل شده اند، هیچ مرکز غیر نظامی یا موسسه و یا هیچ یک از اماکن مقدس را هدف قرار نداده اند".
عبدالسلام درپایان سخنانش گفت: "متجاوز باید به تجاوز خود پایان دهد، محاصره را لغو کند و به همجواری احترام بگذارد؛ وگرنه، مظلوم حق دارد که با همه وسایل و امکانات مشروع با متجاوزان مقابله کند".
عربستان وهم پیمانانش درائتلاف متجاوز به یمن، با هدف جلب همبستگی دینی کشورهای عربی و منطقه به منظور مشروعیت بخشیدن به تجاوز آشکار خود علیه مردم یمن، مدعی شده بودند که نیروهای یمنی به سمت شهر مکه مکرمه موشک شلیک کرده اند. این در حالی است که نیروهای یمنی پایگاه هوایی شهر جده را هدف حمله موشکی قرار داده بودند.

215

پربیننده ترین خبرها