حریری: نامزد ایران و حزب‌الله را شکست دادم

حریری: نامزد ایران و حزب‌الله را شکست دادم
شنبه 8 آبان 1395 - 01:37

سعد حریری در گفتگویی تلویزیونی، برای سرپوش گذاشتن بر «تسلیم شدن» خود و پذیرش ریاست جمهوری میشل عون، مدعی شد که با این کار نامزد ایران و حزب الله را شکست داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، سعد حریری به شبکۀ LBCI لبنان گفت: «خلأ در نهادهای دولتی لبنان را به جنگ داخلی می رساند». او مدعی شد: «این خلأ نامزد اصلی ایران و حزب الله است و من با اقدام خود بر آن پیروز شدم».
سعد حریری که تلاش می کرد تسلیم شدن خود در برابر گزینۀ مورد حمایت حزب الله و پشتبیانی از میشل عون را برای ریاست جمهوری لبنان توجیه کند، افزود: «خلأ ریاست جمهوری برای کشور کشنده است. ما باید برای نجات کشور هر کاری می کردیم».
حریری، همچنین، با بیان اینکه حاضر است برای لبنان دست به «انتحار سیاسی» بزند، گفت: «من به هیچ کس باج نداده ام. بلکه دلیل اقدامم، این باور است که مردم و ثبات کشور از هر کسی مهم تر است».
ادعاهای حریری در حالی مطرح می شود که حزب الله از مدت ها پیش میشل عون را به عنوان گزینۀ خود برای ریاست جمهوری لبنان مورد حمایت قرار داده بود، اما به دلیل شدت اختلافات سیاسی در این کشور و دخالت برخی کشورهای منطقه، به ویژه عربستان، انتخاب رئیس جمهور لبنان حدود 30 ماه به تعویق افتاده است. حتی سید حسن نصر الله، در آخرین سخنرانی خود، تأکید کرد در جلسۀ آیندۀ پارلمان که برای انتخاب رئیس جمهور تشکیل خواهد شد، حزب "الوفاء للمقاومه"، وابسته به حزب الله، با تمامی اعضای خود شرکت خواهد کرد و به میشل عون، رئیس حزب تغییر و اصلاح، برای تصدی پست ریاست جمهوری رای خواهد داد.
به عقیده تحلیلگران حریری امیدوار است با حمایت از نامزدی عون، هم پیمان حزب الله، در آینده دوباره نخست وزیر لبنان شود؛ چه اینکه می داند چنین اقدامی باعث کاهش بحران سیاسی و مالی می شود که جریان سیاسی اش از مدت ها قبل گرفتار آن شده است، همچنان که می تواند بخشی از محبوبیت از دست رفتۀ او را احیا کند.  
 

پربیننده ترین خبرها