دی میستورا:حمله تروریستها به حلب "شوک آور" است

دی میستورا:حمله تروریستها به حلب
دوشنبه 10 آبان 1395 - 09:02

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، حملات بی هدف گروه های مسلح به اهالی شهر حلب را "وحشتناک و شوک آور" توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، استفان دی میستورا خاطرنشان کرد، حملات راکتی "بی امان و بدون تبعیض" گروه های مسلح باعث مرگ ده ها غیرنظامی در غرب حلب در ۴۸ ساعت گذشته شده است، حملاتی که می تواند جنایت جنگی باشد.

گروه های مسلح و تروریستی از جمله جبهه فتح شام (که به جبهه النصره معروف و به القاعده وابسته بود) احرار شام و دیگر گروه ها روز جمعه حملات شدید و بی هدف خود را برای شکستن محاصره ارتش سوریه بر شرق حلب شروع کردند.

این دومین حمله گروه های مسلح و تروریستی برای شکستن محاصره در حلب است. شهر حلب که پایتخت اقتصادی سوریه بود از سال ۲۰۱۲ به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده که ارتش و گروه های تروریستی بر این بخش ها سیطره دارند.

حملات شیمیایی تروریست ها به حلب

گزارش های رسیده از سوریه حاکی است که تروریست‌ها روز یکشنبه محلۀ حمدانیه در شهر حلب در شمال سوریه را هدف حملات شیمیایی قرار‌دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" گزارش داد، در این حملات که با گلوله های خمپاره حاوی گازهای شیمیایی صورت گرفت، دست‌کم 35 نفر مجروح شدند که برخی از مجروحان به مشکلات تنفسی شدید دچار شده‌اند.

علاوه بر حمله شیمیایی به منطقه حمدانیه، تروریست ها با حملات موشکی خود نیز مناطق حمدانیه و مریدیان را هدف قرار دادند که دراین حملات دو نفر از جمله یک دختر بچه، کشته شدند.

گفته می شود گروه های مسلح و تروریستی درحملات شیمیایی کور خود به شهر حلب در صدد هدف قرار دادن آکادمی مهندسی نظامی الاسد در جنوب غربی حلب بوده اند و این درحالی است که این منطقه از شهر حلب مملو از منازل مسکونی است.

211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها