یک روزنامه ترکیه‌ای خبر داد؛

جدیدترین توافق روسیه و ترکیه دربارۀ سوریه

جدیدترین توافق روسیه و ترکیه دربارۀ سوریه
سه شنبه 11 آبان 1395 - 13:54

روسیه و ترکیه به تازگی به توافقی رسیدند که مانع دست یابی آمریکا به رؤیایش در شمال سوریه می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه ینی شفق ترکیه که طرفدار حزب حاکم عدالت و توسعه است ، گزارشی درباره جدیدترین توافق روسیه و ترکیه نوشت و اعلام کرد که این توافق توهم و رؤیای تشکیل کشور کردستان در شمال سوریه را به باد می دهد.
ینی شفق روز دوشنبه به نقل از منابعی بدون ذکر نام آنها نوشت : توافق روسیه و ترکیه مانع دست یابی آمریکا به هدفش در شمال سوریه می شود.
به نوشته ینی شفق؛ هدف آمریکا در شمال سوریه واگذاری اراضیِ واقع بین گذرگاه الیعربیه (مرز عراق و سوریه) ، حسکه ، قامشلی ، عین العرب ، تل ابیض ، جرابلس ، اعزاز و عفرین به حزب کُرد " اتحاد دمکراتیک " است. 
ینی شفق اعلام کرد: ترکیه و روسیه توافق کرده اند که اوضاع حلب ، مناطق حومۀ لاذقیه ، ادلب ، حسکه ، دیرالزور و رقه را بدون ایجاد هیچ تغییری در ترکیب جمعیتی این مناطق به اوضاعِ قبل از بحران سوریه (سال 2011) برگردانند.
این روزنامه تُرک از تداوم عملیات سپر فرات خبر داد و افزود : گسترشِ بیش از پیش عملیات سپر فرات در شمال سوریه ریشه در توافق اخیر مسکو و آنکارا دارد و اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درباره ایجاد مناطق امن در شمال سوریه به مساحت 5 هزار کیلومترمربع براساس توافق اخیر بیان شده است.
ینی شفق نوشت : نقشۀ آمریکا تشکیل " کمربند تروریستی " در شمال سوریه است ولی ترکیه و روسیه برای شکست دادن این نقشه با یکدیگر همکاری و برای بازگرداندن ساکنین بومی به مناطق خود تلاش خواهند کرد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز تأکید می کند که مناطق شمال سوریه باید از نیروهای جبهه فتح الشام (جبهه النصره) و احرار الشام پاکسازی شود.
214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها