مخالفت شورای مشورتی عربستان با تصویب حق رانندگی زنان

مخالفت شورای مشورتی عربستان با تصویب حق رانندگی زنان
سه شنبه 11 آبان 1395 - 18:18

شورای مشورتی پارلمان عربستان با پیشنهاد تصویب حق رانندگی زنان مخالفت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دو نماینده زن شورای مشورتی عربستان ماه آوریل/ اردیبهشت گذشته با ارائه طرحی، مجددا خواستار اصلاح ماده 36 راهنمایی رانندگی این کشور درباره شرایط دریافت گواهینامه و تصویب حق رانندگی زنان در این شورا شده بودند.
این دو نماینده به نام های "هيا المنيع" و "لطيفه الشعلان" در طرح خود خواستار افزودن بند جدیدی به قانون صدور گواهینامه رانندگی به شرح زیر شدند: دریافت گواهینامه رانندگی، در صورت تحقق شروط، حق همه [شهروندان، اعم از] زنان و مردان به طور برابر است.
نماینده های مذکور، این تغییر را به یادداشت تعلیلی در بیان بنیان های این پیشنهاد مبتنی بر تحقیقات فراگیر مربوط دانستند که اهمیت تصویب این خواسته براساس بررسی های علمی در زمینه ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، حقوقی، امنیتی و ... و همچنین در راستای بنیان های حقوقی متناسب با قانون اساسی این کشور را تبیین می کند.
هیا المنیع، لطیفه الشعلان و منی آل مشیط سه سال پیش با ارائه طرحی به شورای مشورتی عربستان خواستار تصویب حق رانندگی برای زنان براساس ضوابط شرعی و قوانین راهنمایی و رانندگی شدند. اما نمایندگان شورای مشورتی با این طرح مخالفت کردند.

216-9

پربیننده ترین خبرها