سخنگوی انصارالله:

"اسماعیل ولد الشیخ دروغگو، فتنه گر و تفرقه افکن است"

سه شنبه 11 آبان 1395 - 22:10

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله یمن با انتقاد شدید از اسماعیل ولد الشیخ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، وی را دروغگو، فتنه گر و عامل تفرقه مذهبی معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد عبدالسلام امروز (سه شنبه) با اشاره به سخنان اخیر اسماعیل ولد الشیخ در شورای امنیت سازمان ملل وی را به دروغگویی، افترا و تأیید ادعاهای عربستان سعودی در زمینه هدف قرار دادن مکه مکرمه متهم کرد و اظهار داشت: سخنان ولد الشیخ در راستای ترویج ادعاهای باطل عربستان انجام می گیرد و لکه ننگی بر پیشانی سازمان ملل است که ولد الشیخ را به یکی از بلندگوهای کشورهای متجاوز به یمن تبدیل کرده است.
عبدالسلام تصریح کرد: ولد الشیخ مطابق عادت همیشگی‌اش، در سخنانش در شورای امنیت به سرپوش گذاشتن بر جنایات ائتلاف متجاوز علیه یمن می پردازد، خود را در برابر آلام و رنج های مردم یمن که از تجاوز به کشور نشأت می گیرد، به نادانی می زند و بدین ترتیب به نوعی به جانیان علیه قربانیان کمک و زمینه طولانی شدن جنگ را فراهم می کند و مغالطه ها افتراهایی را که فقط از شبکه های گمراه کننده کشورهای متجاوز منتشر می شود مورد تأیید قرار می دهد.
وی افزود: نکته قابل توجه در سخنان روز گذشته ولد الشیخ در شورای امنیت، اکاذیب، افتراها و ادعاهای بی اساس وی درباره هدف قرار دادن مکه مکرمه بود.
سخنگوی انصار الله تأکید کرد: ما با صدور بیانیه ای، نسبت به اظهارات بی اساس وی ابراز تأسف کردیم و دروغ بودن این ادعاهای وی را به طور کامل توضیح دادیم. اما وی متأسفانه به این روش زننده و زشت، ادعاهای سخیف رژیم آل سعود را تکرار و اباطیل آنها را ترویج می کند و نمی داند که با این اقدامات احمقانه، مسئولیت هایش به عنوان فرستاده صلح را زیر پا گذاشته و به آتش افروز جنگ و فتنه انگیز تنش های مذهبی و فرقه ای از تریبونی تبدیل شده است که انتظار می رفت بین المللی باشد نه اینکه به عامل ترویج نزاع، جنگ و فتنه انگیزی میان گروههای یک کشور تبدیل شود.
محمد عبدالسلام در پایان گفت: با وجود اینکه می دانیم سازمان ملل تریبونی برای توجیه سیاست های استعماری امریکا در منطقه و جهان است، اما سقوط فرستاده ویژه این نهاد بین الملل در امور یمن تا این حد، به منزله لکه ننگی است که با برملا شدن نقش وی، ماهیت اهداف این سازمان در زمینه خدمت به جلادان نیز برملا شد. از این رو، معتقدیم این نهاد بین المللی جز پس از توضیح مواضع پیشین و تصحیح اشتباهات گذشته فرستاده اش - که به سخنگوی کشورهای متجاوز تبدیل شده است – قادر نخواهد بود در یمن نقش مثبت و تأثیر گذاری ایفا نماید.

216-9
 

پربیننده ترین خبرها