اسد : هرگونه تغییر سیاسی قبل از پیروزی بعید است

اسد : هرگونه تغییر سیاسی قبل از پیروزی بعید است
سه شنبه 11 آبان 1395 - 22:54

رئیس جمهوری سوریه هرگونه تغییرات سیاسی در سوریه را قبل از پیروزی درجنگ فعلی بعید دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بشار اسد درجمع خبرنگاران غربی گفت که دست کم تا سال 2021 و تا پایان دور سوم ریاست جمهوری اش که مدت آن هفت سال است، در راس قدرت باقی خواهد ماند.

به نوشته نیویورک تایمز، بشار اسد دوشنبه شب درجمع خبرنگاران آمریکایی، انگلیسی و تحلیلگران سیاسی دردمشق ، هر گونه تغییرات سیاسی در سوریه را تا قبل از پیروزی در جنگ فعلی این کشور بعید دانست.

بشار اسد در این دیدار از درگیری بر سر هویت در منطقه خاورمیانه و ازحق هر سوری دراینکه "یک شهروند کامل به معنای واقعی کلمه" باشد، سخن گفت و  وعده داد که مرحله جدید از گشایش و شفافیت و گفتگودر سوریه شروع شود.

نیویورک تایمز نوشت: بشار اسد ضمن انتقاد شدید از آمریکا و گروه های تندرو اسلام گرا از قبول هر گونه مسئولیت شخصی درارتباط با جنگ این کشور سرباز زد و گفت که نه دولت او ونه نیروهای وابسته به آن مسئول جنگ فعلی سوریه نیستند.

رئیس جمهوری سوریه ابراز اطمینان کرد که نیروهای دولتی کنترل اوضاع کشور را به طور کامل در دست خواهند گرفت.

بشار اسد گفت :" من فقط این عنوان را دارم – رئیس جمهور بد ، مرد بدی که خوب ها را می کشد."

وی افزود: شما می دانید ماجرا از چه قرار است. علت واقعی این است که می خواهند دولت را براندازند، دولتی که مطابق با معیارهای آمریکا نیست.

وی ادامه داد:" علیرغم اینکه هزاران سوری به دست تروریست ها کشته شدند، هیچ کسی از جنایت های جنگی که گروه های تندرو مرتکب آن شدند، سخن نمی گوید.

وی اظهار داشت :" فرض را براین بگذاریم که این ادعاها درست است و  این رئیس جمهوری است که مردمش را کشته و آمریکا به مردم سوریه کمک می کند، با گذشت پنج سال و نیم ، چه کسی از من حمایت کرده است؟ درصورتیکه مردم از من حمایت نکرده باشند، چگونه توانسته ام که رئیس جمهوری باشم؟!

215-9

پربیننده ترین خبرها