نماینده عراقی فاش کرد:

تلاش "پلید" ترکیه برای جایگزینی داعش

تلاش
يکشنبه 16 آبان 1395 - 12:58

یک نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق حزب عدالت و توسعه حاکم در ترکیه را به جمع کردن همه کینه‌های طایفه‌ای در جهان و تلاش برای صدور آن به عراق متهم کرد و گفت: اقدام ترکیه در میزبانی اجلاس ندای موصل در واقع تلاشی "پلید" برای ایجاد جایگزین "داعش" در عراق است.

 

فردوس العوادی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت السومریه نیوز، "فردوس العوادی" روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: بعد از ناکامی ترکیه در متقاعد کردن مسلمانان میانه رو و منصف، این کشور امروز تلاش می کند تا از طریق دخالت در نبردهای موصل و تعیین سرنوشت اهالی این شهر - با استفاده از شخصیت های تاریخ گذشته و نامطلوب در سطح جهان عرب مثل قرضاوی- مشروعیتی برای خود دست و پا کند.
وی افزود: حزب عدالت و توسعه حاکم در ترکیه همه کینه های طایفه‌ای در جهان را جمع کرده است، که از شخصیت های نامطلوبی که نماینده اسلام نیستند، نشأت می گیرد. این کشور تلاش می کند که این کینه ها را به عراق صادر کند.
العوادی تصریح کرد: اقدام ترکیه در میزبانی اجلاس موسوم به "ندای موصل" با حضور سرکردگان تکفیری در جهان چیزی جز تلاشی پلید برای ایجاد جایگزینی برای داعش در عراق در مرحله بعد از آزادسازی موصل نیست.
وی افزود: ترکیه علت سقوط موصل بود و در طول چهار سال، تروریست ها را وارد عراق کرد و نفت عراق را از این تروریست ها خرید.
العوادی از ترکیه خواست تا به جای "تلاش برای ویران کردن ساختار زیربنایی اجتماعی ملت های دیگر، به فکر تحقق حقوق ملت ستم دیده خود" باشد.
وی تصریح کرد: همه کشورهای جهان متقاعد هستند که ترکیه نقش تروریستی با داعش دارد؛ بویژه اتحادیه اروپا که دور ورود ترکیه به این اتحادیه را به طور نهایی به خاطر همین علت ها خط کشیده است.
شهر استانبول اخیرا شاهد برگزاری سمیناری موسوم به "ندای موصل" از جمله با مشارکت یوسف القرضاوی مفتی مصری- قطری برای حمایت از مواضع ترکیه در قبال عراق بود.
6

پربیننده ترین خبرها