ویدیوی نجات معجزه آسای مسافران هواپیمای مسافری درچین

يکشنبه 16 آبان 1395 - 18:36

خلبان چینی که توانست به طرز شگفت‌انگیزی روز یازدهم اکتبر امسال جان 439 مسافر را در فرودگاه شانگهای از مرگ حتمی نجات دهد، از سوی مقام های آن کشور مورد تشویق قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ویدئویی که برای بازسازی لحظه حادثه ساخته شده، نشان می‌دهد در حالی که هواپیمایی که کاپیتان "چاو" آن را هدایت می‌کرد، با سرعت 240 کیلومتر در ساعت روی باند فرودگاه در حال حرکت بود، ناگهان هواپیمای دیگری، مسیر او را سد می‌کند. خلبان در آخرین لحظه تصمیم می‌گیرد با به پرواز درآوردن هواپیما، از روی هواپیمای دیگر عبور کند.

براساس گزارش روزنامه آنلاین خلق چین، هواپیمای کاپیتان چاو، از نوع ایرباس ایرباس ای 320 و هواپیمایی که مسیر او را سد کرد، از نوع ایرباس ای 330 بوده و در این حادثه که در 11 اکتوبر سال جاری در فرودگاه بین‌المللی شانگهای چین رخ داد، دو هواپیما تنها 19 متر با یکدیگر فاصله داشته‌اند. مالک هر دو هواپیما، شرکت هواپیمایی شرقی چین است.

العربیه به نقل از این روزنامه گزارش کرد : تحقیقات اداره حمل و نقل هوایی چین در ماه گذشته نشان داد که اوج‌گیری شدید و سریع کاپیتان چاو باعث جلوگیری از حادثه‌ای شده است که می‌توانست صدها کشته برجای بگذارد.
این تحقیقات همچنین ثابت کرد که افراد برج مراقبت در این زمینه مقصر بوده‌اند و کادر پروازی هواپیمای ایرباس ای 330 نیز نتوانسته بود به شکل صحیح با برج مراقبت در تماس باشد. در نتیجه این حادثه، اجازه کار دو مراقب پرواز لغو و 13 نفر دیگر از اعضای کادر مراقبت پرواز، جریمه شدند.

هواپیمای کاپیتان چاو با 147 مسافر از شانگهای عازم تیانجین و هواپیمای دوم با 266 مسافر از پکن به شانگهای آمده بود. با احتساب 26 نفر کادر پرواز دو هواپیما، مهارت خلبان هواپیمای اول، جان 439 نفر را نجات داد.

در مراسمی که در روز پنج‌شنبه 3 نوامبر 2016 به افتخار کایپتان چاو برگزار شد، شرکت هواپیمایی شرقی چین به دلیل مهارت و سرعت عمل این خلبان که جان 439 نفر را نجات داد، به او یک میلیون یوان چین و به هر کدام از اعضای کادر پرواز 600 هزار یوان چین پاداش داد.

در حادثه‌ای مشابه و در 27 مارس 1977 که به حادثه فرودگاه تنریف معروف شد، دو فروند هواپیمای بوئینگ 747 به دلیل عدم اخذ اجازه پرواز از برج مراقبت، از سوی خلبان شرکت هوایی کی‌ال‌ام، با یکدیگر برخورد کرده و 583 مسافر و خدمه جان خود را از دست دادند. این حادثه تا به امروز مرگبارترین سانحه تاریخ هوانوردی به شمار می‌رود.

هواپیمایی شرقی چین یکی از اصلی‌ترین خطوط هوایی چین در بخش بین‌المللی محسوب می‌شود و در 25 ژوئن 1988 تاسیس شد. دولت جمهوری خلق چین، با در اختیار داشتن بیش از 61 درصد از سهام این شرکت بزرگ‌ترین سهام دار آن به شمار می‌آید. 20 درصد از سهام هواپیمایی شرقی چین نیز در اختیار شرکت‌ها سنگاپور ایرلاینز، هواپیمایی امارات و خطوط هوایی ژاپن است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها