آمریکا: در عراق و سوریه با داعش درحال جنگیم

آمریکا: در عراق و سوریه با داعش درحال جنگیم
يکشنبه 16 آبان 1395 - 21:25

العالم- نماینده آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش از ادامه جنگ با این گروه تروریستی در موصل عراق و الرقه سوریه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "بریت مک گوریک" نماینده آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش گفت: این ائتلاف به جنگ همزمان در موصل و الرقه ادامه خواهد داد.

به گزارش سومریه نیوز وی دراظهارات خود در حاشیه سفر به امان پایتخت اردن خاطرنشان کرد: درگیری الرقه و نبرد با داعش در این شهر با حمایت ائتلاف بین المللی آغاز شد و اجازه نخواهیم داد داعش گسترش یابد.

نماینده آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش افزود: جنگ ضد داعش به طول خواهد انجامید و در این نبرد مناطق تحت تسلط این گروه کاهش می یابد.

مک گوریک در عین حال افزود: به هماهنگی با ترکیه درباره درگیری الرقه ادامه می دهیم.

وی افزود: به جنگ با داعش در موصل عراق و الرقه سوریه همزمان ادامه خواهیم داد.

نماینده آمریکا در ائتلاف بین المللی ضد داعش خاطرنشان کرد: همکاری ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه در درگیری موصل برای بیرون راندن داعش ثمر بخش بوده است.

درهمین حال نیروهای دموکراتیک سوریه ( نیروهای مردمی کُرد سوریه) روز یکشنبه از آغاز عملیات ضد داعش در الرقه خبر داد و گفت: آمریکا برای ایجاد پوشش هوایی این عملیات مبادرت خواهد کرد.

در عراق نیز نیروهای امنیتی مشترک با همکاری نیروی هوایی ارتش و ائتلاف بین المللی پس از اعلام ساعت صفر از سوی حیدر العبادی فرمانده کل نیروهای مسلح و نخست وزیر عراق همچنان به نبرد خود با داعش برای آزاد سازی استان نینوا از سیطره داعش ادامه می دهند.

217-211-9

پربیننده ترین خبرها