ادامه اعتراض به قتل ماهی فروش در مغرب

ادامه اعتراض به قتل ماهی فروش در مغرب
دوشنبه 17 آبان 1395 - 02:19

صدها تن از مردم مغرب روز یکشنبه با برپایی تظاهرات در رباط پایتخت آن کشور ضمن اعتراض به کشته شدن یک ماهی فروش خواستار قیام مردمی علیه دیکتاتوری در کشورشان شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان دهندگان این اعتراض اعلام کردند که دست کم 2 هزار تظاهر کننده در خیابان اصلی پایتخت تجمع کرده و شعارهایی درارتباط با لزوم محاکمه عاملان قتل ماهی فروش و سرنگونی نظام حاکم سردادند.

رویترز گزارش کرد که تظاهرکنندگان پلاکاردهایی با محتوای لزوم برقراری آزادی، کرامت و عدالت اجتماعی در دست داشتند که توسط جنبش 20 فوریه نوشته شده بود. این جنبش رهبری حرکت های مردمی در مغرب در جریان بهارعربی را برعهده داشت.

"محسن فکری" ماهی فروش مغربی روز هفتم آبان ماه  امسال در شهر الحُسیمه در شمال مغرب حدود پانصد کیلوگرم ماهی از ماهیگیران در بندر خرید کرد که ماموران گشت شهرداری به بهانه غیر مجاز بودن ماهیگیری در این فصل و ممنوعیت خرید و فروش آن، ماهی ها را مصادره کردند.

هنگامی که ماموران در مقابل چشمان محسن فکری برای از بین بردن ماهی ها آنها را داخل خودرو جمع آوری زباله ریختند، ماهی فروش مغربی برای جلوگیری از این اقدام خود را به درون محفظه زباله انداخت که زیر فشار دستگاه آن تکه و پاره شد.

فعالان حقوقی مغربی می گویند که یک فرمانده پلیس دستور ادامه کار دستگاه خرد کن خودرو حمل زباله را داد تا فکری به همراه ماهی ها در داخل آن از بین برود، اما مقام های پلیس موضوع را تکذیب کرده اند.

پادشاه مغرب که در زمان این رویداد در سفر دوره ای افریقا به سر می برد، بلافاصله وزیر کشوررا مامور کرد که با مراجعه به خانواده فکری به آنها تسلیت بگوید.

دادستان مغرب هم دستور بازداشت 11 نفر از جمله تعددی از مسئولان شیلات را در الحسیمه صادر کرد.

مقام های مغربی قول داده اند که تحقیق و بررسی های لازم درباره این حادثه و برخورد با مسببان آن را در دستور کار قراردهند.

قتل این ماهی فروش در روزهای گذشته برپایی تظاهرات در بیست شهر مغرب را به دنبال داشته است.

تظاهرات و ناآرامی های گسترده در مغرب در شرایطی روی می دهد که پایتخت این کشور از امروز( دوشنبه) میزبان بیست و دومین نشست بین المللی تغییرات آب و هوایی ( کاپ 22) است.

بیش از 2 هزار نماینده از نهادهای بین المللی و منطقه ای نظیر سازمان ملل متحد، سازمان اتحادیه آفریقا، بانک آفریقایی توسعه و کمیسیون اتحادیه آفریقا در نشست حضور دارند.

9

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها