انتقاد روسیه از جنگِ قرون وسطاییِ آمریکا در موصل

انتقاد روسیه از جنگِ قرون وسطاییِ آمریکا در موصل
دوشنبه 17 آبان 1395 - 08:35

سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه، عملیات ائتلاف آمریکا در موصل را به جنگ های قرون وسطی شبیه دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ماریا زاخارووا" در پیامی در صفحۀ فیس بوکِ خود نوشت: ائتلاف بین المللی، هیچ نقشه ای برای خارج کردن غیرنظامیان از شهر محاصره شدۀ موصل ندارد و هیچ گذرگاه امنی برای خروج غیرنظامیان از شهر، تعریف نکرده است.

زاخارووا همچنین فاش کرد: ائتلاف بین المللی، عملیات موصل را بایکوت خبری کرده است و هیچ اطلاعات درستی دربارۀ آن چه در این عملیات می گذرد، ارائه نمی کند.

وی افزود: به نظر می رسد که دستور لغو پشتیبانی تبیلیغاتی از عملیات نیروهای ائتلاف در جنگ موصل صادر شده است.

سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه خاطر نشان کرد: به هیچ وجه مشخص نیست که نیروهای ائتلاف، در حال پیشروی هستند یا عقب نشینی، در خصوص میزان کارامدی تاکتیک این نیروها در عملیات موصل نیز هیچ گونه اطلاعی در دست نیست، در خصوص میزان خسارت های دو طرف و تعداد حملات هوایی و این که این حملات را کدام طرف انجام داده است، نیز هیچ اطلاعاتی وجود ندارد.

عملیات آزادسازی موصل، در 17 اکتبر، به دستور حیدر العبادی نخست وزیر عراق آغاز شد و با توجه به این که هدف از آن، نابودسازی داعش اعلام شده است، آمریکا نیز در چارچوب ائتلاف بین المللی، خود را به این عملیات تحمیل کرد، این در حالی است که عراقی ها به هیچ وجه از ائتلاف و آمریکا دل خوشی ندارند، به ویژه که ائتلاف، با هدف قرار دادن خانه های مردم و نیروهای عراقی به جای داعش، و ادعای اشتباه بودن این گونه حملات، بی اعتمادی عراقی ها به ائتلاف بین المللی را دوچندان کرده است.

205

پربیننده ترین خبرها