خشم مغربی‌ها از برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی

خشم مغربی‌ها از برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی
دوشنبه 17 آبان 1395 - 12:18

مردم مغرب برافراشته شدن پرچم رژیم صهیونیستی در پایخت کشورشان را همزمان با آغاز کنفرانس بین المللی تغییرات آب و هوا (کاپ 22) محکوم کرده و آن را اهانت به ملت و تاریخ خود دانستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از شبکه خبری السومریه، مشارکت رژیم صهیونیستی در بیست و دومین کنفرانس سران کشورهای عضو توافقنامه پاریس درباره تغییرات آب و هوایی "COP 22"  که قرار است از 17 تا 28 آبان ماه 1395 (7 تا 18 نوامبر) درمراکش برگزار شود، اعتراضات گسترده ای را در میان مخالفان عادی سازی روابط با این رژیم به دنبال داشت.
گروه "کار ملی برای فلسطین" متشکل از گروه های مختلف سیاسی مغرب با صدور بیانیه ای اعلام کرد که برافراشته شدن پرچم رژیم اسرائیل در آسمان شهر مراکش بی حرمتی به ملت این کشور در خانه و خاک آنهاست.
این گروه در بانیه خود آورده است: "طرفداران عادی سازی روابط با این رژیم و استکبار جهانی با برافراشتن رسمی پرچم رژیم صهیونیستی در مراکش حاکمیت ملی کشور را زیر سئوال برده اند. همانها دو سال پیش نیز در کنفرانس بین المللی حقوق بشر در همین مکان یک کودک مراکشی را در کارگاه حقوق کودک پشت پرچم رژیم صهیونیستی قرار دادند. البته بلافاصه این افتضاح را جمع و جور کرده و پرچم جمهوری مونته نگرو را جایگزین پرچم رژیم صهیونیستی کردند. اما در هر حال این اقدام دهن کجی بزرگی به دولت و ملت مراکش بود."
"انجمن جوانان برای قدس" در مراکش نیز برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. این انجمن با صدور بیانیه ای اعلام کرد که برافراشته شدن پرچم رژیم اسرائیل در مراکش – با توجه به اهمیتی که جایگاه این شهر به عنوان پایتخت رزمندگان آماده به خدمت دارد – اهانت و دهن کجی به احساسات ملت شریف این کشور است.
در این بین برخی منابع مغربی وجود پرچم رژیم صهیونیستی در میان پرچم کشورهای دیگر در دهکده بین المللی را اقدامی عادی دانستند و گفتند که نباید این موضوع را بیش از حد بزرگ کرد زیرا "دهکده باب ایغلی" یک دهکده کاملا بین المللی است و ارتباطی به حکومت مراکش ندارد و در واقع بانی کنفرانس بین المللی تغییرات آب و هوایی، سازمان ملل است!!!
دهکده "باب ایغلی" در مراکش، ظرف کمتر از شش ماه در مساحتی حدود 300 هزار متر مربع برای میزبانی کنفرانس بین المللی درباره تغییرات آب و هوایی ساخته شد، این کنفرانس از17 تا 28 آبان ماه با حضور حدود 20 هزار نماینده از سراسر جهان برگزار می شود.
208 ـ 211

پربیننده ترین خبرها