اذعان به کشته شدن 70 تروریست خارجی درحلب

اذعان به کشته شدن 70 تروریست خارجی درحلب
دوشنبه 17 آبان 1395 - 13:06

منابع وابسته به مخالفان مسلح سوری اذعان کردند که در یک هفته درگیری در جبهه غربی شهر حلب دستکم 70 مسلح خارجی از تندروهای ایغور و قفقازی ها کشته شده اند. این در حالی است که آمار واقعی بسیار بیشتر از این رقم است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، افراد نزدیک به گروههای مسلح در پایگاههای اجتماعی اعلام کردند که در 9 روزی که از آغاز به اصطلاح «حماسه بزرگ حلب» می گذرد دستکم 70 مسلح غیر سوری از حزب اسلامی ترکستان (ایغور) و قفقازی ها و 86 نفر از افراد مسلح اهل سوریه به دست ارتش و نیروهای سوری کشته شده اند.

«جبهه فتح الشام» (النصره سابق) شاخه القاعده در سوریه که در فهرست بین المللی گروههای تروریستی قرار دارد، و گروه های مسلح تحت فرماندهی آن، روز جمعه 7 آبان ماه (28 اکتبر) آغاز به اصطلاح «حماسه بزرگ حلب / غزوه ابو عمر سراقب» را برای شکستن محاصره ارتش سوریه بر مناطق شرقی حلب اعلام کردند. ارتش سوریه و هم پیمانانش بیش از 10 هزار فرد مسلح را در این مناطق محاصره کرده اند.

از سوی دیگر منبعی در ستاد مرکزی تبلیغات جنگ به خبرگزاری "شام تایمز" گفت: شمار واقعی افراد مسلح کشته شده بیشتر از آماری است که گروههای مسلح و طرفداران آنها اعلام می کنند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: کسانی که صفحه های این گروهها را دنبال می کنند به خوبی می دانند که آن ها شمار کشته شدگان سوری و غیر سوری در درگیری ها را از ترس افزایش نارضایتی در مناطق تحت کنترل گروههای مسلح فاش نمی کنند.

این منبع تاکید کرد، خارجی ها در حمله اخیر به جبهه غربی حلب به ویژه در سه روز نخست نقش محوری داشتند.  

بنابر این گزارش تروریست ها در برابر ارتش سوریه در حلب نتوانستند به هدف اعلام شده خود از مرحله اول و دوم عملیات به اصطلاح «حماسه بزرگ حلب / غزوه ابو عمر سراقب» دست یابند.

204 ـ 211

پربیننده ترین خبرها