پیروزی کلینتون در نخستین رأی گیری در آمریکا!

پیروزی کلینتون در نخستین رأی گیری در آمریکا!
سه شنبه 18 آبان 1395 - 10:50

در نخستین رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هیلاری کلینتون پیروز شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بر اساس نتایج آرای شرکت کنندگان در انتخابات در روستای کوچک کوچک "دیکس‌ویل ناچ" در ایالت نیوهمپشایر، هیلاری کلیتون نامزد دموکرات ها، با اختلافِ دو رأی، از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان که تنها 2 رأی به دست آورده بود، پیش افتاد.
خبرگزاری فرانسه تأکید کرد که دیکس ویل ناچ که آغازگر رأی گیری برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود، چهار نفر به کلینتون و 2 تن به ترامپ رأی دادند.

"گری جانسون" نامزد مستقل نیز در این انتخابات یک رأی آورد.

رأی یکی از شرکت کنندگان در انتخابات نیز به دلیل نوشتن نام "میت رامنی" باطل اعلام شد. میت رامنی نامزد جمهوری خواه در انتخابات سال 2012 آمریکا بود که در مقابل باراک اوباما شکست خورد.
نتیجۀ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نیمه شب اعلام خواهد شد.

ساکنان روستای کوچک "دیکس‌ویل ناچ" در ایالت نیوهمپشایر آمریکا، نیمه شب به وقت محلی به پای صندوقهای رای رفتند. در این روستا ۸ نفر می‌توانستند در این انتخابات شرکت کنند که همه آنها رای خود را به صندوق انداختند. 

بر اساس قوانین ایالتی نیوهمپشایر، مناطقی که جمعیت آنها کمتر از صد نفر باشد، نیمه شب قبل از روز انتخابات رای گیری را برگزار می‌کنند. صندوق‌های رأی در بیشتر نقاط آمریکا از ساعت شش صبح به وقت محلی باز می‌شود.

روستای کوچک دیکس ویل ناچ در ایالت نیوهمپشایر، نزدیک مرزهای کانادا قرار دارد، و برگزاری انتخابات در این شهر بیشتر شبیه به آغاز نمادین انتخابات در آمریکاست. پس از این شهر کوچک، اهالی دو روستای دیگر نیز در این ایالت در رأی گیری شرکت کردند.

رأی گیری رسمی در آمریکا ساعت 6 صبح سه شنبه به وقت محلی در ساحل شرقی آمریکا ( 14:30 ) به وقت تهران آغاز می شود.

حدود 225 میلیون نفر در آمریکا حق رأی دارند.

 205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها