رویارویی عشایر قنیطره با النصره

رویارویی عشایر قنیطره با النصره
چهارشنبه 19 آبان 1395 - 14:14

العالم- پس از اعدام 11 تن از فرزندان عشایر قنیطره به اتهام پیوستن به گروه تروریستی داعش، وضعیتی بحرانی میان عشایر و تروریست های "جبهه النصره" در شهر قنیطره حاکم شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت شام تایمز، گروه تروریستی النصره 11 بازداشتی خود در شهر بریقه در حوالی قنیطره واقع در جنوب سوریه را به اتهام پیوستن به تروریست های داعش اعدام کرد.
اعدام شدگان از جمله 40 نفری بودند که جبهه النصره پیشتر به اتهام آنها را بازداشت کرده بود.

یکی از بستگان اعدام شدگان در شهر قنیطره گفت: شش نفر از اعدام شدگان از عشیره بنی نمیر و پنج نفر دیگر از مناطق مختلف این استان هستند که شش تن از بازداشت شده ها با وجود وابستگی به گردان سیف الاسلام در جبهه جنوبی متهمند که به گروه تروریستی داعش پیوسته اند.

موج دستگیری ها در ماه فوریه جاری پس از آن صورت گرفت که جبهه النصره با احضار متهمان از آنان خواست در رابطه با اتهامات خود پاسخگو باشند که در حین بازجویی این افراد دستگیر شدند. در همین حال، یکی از نزدیکان اعدام شدگان گفت: هیئتی از عشایر منطقه با حضور در مقر جبهه النصره، علت را جویا شد و تروریست ها گفتند: بازداشت شدگان تبرئه شده و بزودی آزاد خواهند شد.

اما عناصر جبهه النصره روز دوشنبه اجساد آنها را به خانواده هایشان تحویل دادند و در این زمینه هیچ بیانیه ای صادر نکرده اند.
پس از این حادثه ناامنی و بی ثباتی د راین منطقه حاکم شده و انتظار می رود به زودی بزرگان و سران عشایر اقدام به ایجاد گروه های نظامی در این منطقه کنند، چراکه این اقدام را به منزله توهین به عشایر و بزرگان آن قلمداد می کنند.

عشیره بنی نمیر یکی از بزرگترین عشایر ساکن در منطقه جنوبی به شمار می آید. در قنیطره چندین گروه تروریستی حضور دارند که مهمترین آن، گردان سیف الاسلام، گروههای جبهه جنوبی، گردان جبل الشیخ زیرشاخه جبهه ثوار سوریه به اضافه جنبش احرار الشام، جبهه فتح الشام یا جبهه النصره می باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها