تردید اتحادیه اروپا در مذاکرات عضویت ترکیه

تردید اتحادیه اروپا در مذاکرات عضویت ترکیه
شنبه 22 آبان 1395 - 08:58

یکی از مسؤولان اتحادیه اروپا، از مطرح شدن تعلیق مذاکرات عضویت ترکیه در این اتحادیه، در نشست آتی وزرای خارجه در بروکسل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این مسؤول اتحادیه اروپا اعلام کرد که وزرای خارجۀ کشورهای عضو این اتحادیه قرار است در نشست دوشنبه این هفته در بروکسل، موضوع تعلیق مذاکرات عضویت ترکیه را مطرح کنند. 
با این حال رویترز به نقل از این مسؤول اروپایی خاطرنشان کرد که تعلیق مذاکرات عضویت ترکیه، به صورت رسمی در برنامه کاری نشست مذکور درج نشده است.
وی افزود: مسائلی بسیار نگران کننده در ترکیه روی می دهد، و این یک واقعیت است. اما باید از خودمان سؤال کنیم که توقف این مذاکرات اکنون چه دستاوردی خواهد داشت و چه کمکی به این موضوع می کند. ما نیازمند آن هستیم که کانالهای ارتباطی باز بماند.
هفته گذشته اتحادیه اروپا گزارشی را درباره پس رفت ترکیه در فرایند عضویت در این اتحادیه پس از کودتای نافرجام اخیر منتشر کرد؛ کودتایی که پس از آن بیش از 110 هزار نفر از سربازان، معلمان، روزنامه نگاران و ... به اتهام حمایت از کودتا، به زندان افتاده و یا از کار برکنار شدند.
با این حال یک دیپلمات اتحادیه اروپا درباره ترکیه گفت: درست است که باید از تحولات داخلی ترکیه انتقاد کنیم؛ ولی باید درباره این موضوع آرامش خود را حفظ کنیم، و نباید بیش از حد لازم خود را درگیر کرده و از اوضاع داخلی ترکیه انتقاد کنیم.
این دیپلمات اروپایی افزود: ترکیه کشوری مؤثر در منطقه است و اگر بیش از حد لازم به این کشور فشار بیاوریم، این امر باعث می شود که دوباره به اختلافات سال قبل درباره مهاجران بازگردیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها