پس از اردوغان، وزیر دفاع ترکیه هم عراق را تهدید کرد

پس از اردوغان، وزیر دفاع ترکیه هم عراق را تهدید کرد
شنبه 22 آبان 1395 - 23:02

وزیر دفاع ترکیه با بیان این این که آنکارا به گفتگوهای دیپلماتیک با بغداد و اربیل ادامه می دهد،گفت که کشورش آماده هرگونه احتمال درباره پرونده عراق است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فکری ایشیک در گفتگوی مطبوعاتی خاطرنشان کرد که همزمان با گفتگوهای دیپلماتیک با بغداد و اربیل، ترکیه برای هرگونه احتمالی آمادگی دارد از این رو سفر روز گذشته  خلوصی اکار رییس ستاد کل ارتش ترکیه و فرماندهان ارتش به مرزهای ترکیه با عراق را می بایست در همین راستا ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی درباره اردوگاه بعشیقه در داخل خاک عراق که نیروهای ترکیه در آن حضور دارند، گفت: ما در ترکیه به تمامیت ارضی عراق احترام می گذاریم و هرگونه موفقیت برای عراق را نوعی موفقیت برای ترکیه می دانیم. علت حضور ما در پایگاه بعشیقه آموزش نیروهای محلی برای مبارزه با داعش است و درعین حال جلوگیری از حملات تروریستی به ترکیه از این منطقه.

اظهارات فکری ایشیک در حالی مطرح می شود که روابط ترکیه و عراق شاهد نوعی تنش و تبادل اتهامات درباره علت حضور نیروهای ترکیه در داخل عراق (اردوگاه بعشیقه) است؛ و این در حالی است که انکارا ادعا می کند این امر بنا به درخواست بغداد بوده است، بغداد آن را به شدت رد و حضور ترکیه را اشغالگری عنوان کرده است.

210 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها