بازگشت آنفلوانزای پرندگان به اروپا

بازگشت آنفلوانزای پرندگان به اروپا
يکشنبه 23 آبان 1395 - 12:19

آلمان، سوییس و اتریش از کشف چند کانون جدید از ویروس خطرناکی از آنفلوانزای پرندگان و ابتلا به این نوع از ویروس در مناطق مختلف اروپا خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مواردی از ابتلا به (H5N8) در مجارستان، لهستان، هلند، دانمارک و کرواسی مشاهده شده است.

خبرگزاری "دویچه وله" آلمان تأکید کرد که ایالت "شلسویگ-هولشتاین" اعلام کرده است، به محض مشاهده یک مورد ابتلا به این نوع از ویروس در یک مزرعه، 30 هزار مرغ نابود شدند.

وزارت کشاورزی این ایالت تصریح کرد که این مزرعه به مساحت سه کیلومتر مربع، قرنطینه شده است.
کریستین اشمیت، وزیر کشاورزی فدرال در برلین اعلام کرد دولت آلمان دفتری را به منظور مدیریت این بحران تأسیس کرده است.
خبرگزاری "بهداشت و سلامت غذایی" اتریش نیز از کشف دومین کانون آنفلوانزای پرندگان در مزرعه ای در ایالت "ورارلبرگ" (Vorarlberg) در غرب این کشور در منطقه ای نزدیک به مرز آلمان و سوییس خبر داد و گفت که 4000 قطعه پرنده در این مزرعه معدوم خواهند شد.
نتیجه آزمایش های صورت گرفته در روز جمعه 11 نوامبر 2016 (20 آبانماه)، حکایت از ظهور ویروس H5N8)) در مزرعه پرورش پرندگان دیگری نزدیک همان منطقه دارد. به این ترتیب منطقه ای به شعاع حداقل سه کیلومتر قرنطینه می شود و منطقه اطراف آن به شعاع حداقل 10 کیلومتر – به منظور جلوگیری از خروج پرندگان از منطقه - تحت نظارت قرار خواهند گرفت.
مقامات مسئول در این کشورها همچنین به وجود این ویروس در پرندگان تلف شده در سراسر دریاچه ژنو در سوییس اذعان کردند. این در حالی است که اتریش و سوییس پس از کشف این ویروس در بدن یک مرغابی در اطراف دریاچه "کنستانس"، به منظور جلوگیری از شیوع آن در میان پرندگان خانگی، از چند روز قبل تدابیر خاصی را اتخاذ کرده اند.

208 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها