حملۀ هوایی ترکیه به مناطقی در سوریه

حملۀ هوایی ترکیه به مناطقی در سوریه
دوشنبه 24 آبان 1395 - 10:22

ارتش ترکیه از حمله هوایی به اهدافی در منطقه الباب سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش ترکیه روز دوشنبه، اعلام کرد که جنگنده های این کشور 15 هدف را در منطقه الباب سوریه بمباران کردند.

در بیانیه نیروهای مسلح ترکیه آمده است که جنگنده های این کشور دیروز در عملیاتی با نیروهای مخالف سوری 15 هدف را در منطقه الباب واقع در شمال سوریه برای بیرون راندن داعش از این منطقه بمباران کردند.

حضور نیروهای ترکیه در خاک سوریه و بمباران مناطق مختلف این کشور درحالی است که دولت سوریه ترکیه را حامی گروه های مسلح و تروریستی می داند و عملیات نظامی این کشور بدون اجازه دولت سوریه را مداخله و تجاوزگری قلمداد می کند.

ترکیه حدود از 2 ماه قبل عملیاتی زمینی و هوایی را تحت عنوان "سپر فرات" در خاک سوریه آغاز کرده و در این عملیات از برخی گروه های مسلح و تروریستی در سوریه حمایت می کند.
وزارت امور خارجه سوریه با آغاز این عملیات، اعلام کرد که ورود تانک های ترکیه به منطقه مرزی جرابلس، تجاوز به تمامیت ارضی سوریه است؛ و عملیات ضد تروریستی از جانب هر کشور و طرفی، باید با هماهنگی دولت سوریه و ارتش این کشور انجام شود، که طی پنج سال گذشته با تروریست ها درگیر هستند.
وزارت امورخارجه سوریه همچنین تاکید کرد که که مبارزه با تروریست ها فقط به معنای مقابله با داعش و جایگزین کردن گروههای تروریستی مورد حمایت مستقیم ترکیه نیست.
در بیانیه وزارت امورخارجه سوریه آمده بود که عملیات ترکیه در خاک سوریه، مبارزه با تروریسم آنگونه که ترکیه ادعا می کند نیست، بلکه جایگزینی گروهی تروریستی به جای گروهی دیگر است.

204 ـ 211

پربیننده ترین خبرها