وزیر بازداشت شدۀ روسی رسماً به دریافت رشوه متهم شد

وزیر بازداشت شدۀ روسی رسماً به دریافت رشوه متهم شد
سه شنبه 25 آبان 1395 - 19:15

کمیته بازپرسی ویژه تحقیق روسیه وزیر اقتصاد این کشور را رسماً به دریافت رشوه متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، به نقل از یورو نیوز، آلکسی اولیوکایف روز دوشنبه و هنگام دریافت ۲ میلیون دلار پول بازداشت شده است. گفته می شود که اولیوکایف این مبلغ را در مقابل موافقت با خرید سهام شرکت نفتی «باش نفت» توسط شرکت نفتی «روس نفت» دریافت کرده است.

ویاچسلاو والودین، سخنگوی مجلس دومای روسیه، در واکنش به دستگیری وزیر اقتصاد گفت: «این اتهامی بسیاری جدی به یک وزیر دولت روسیه است. بنابراین نظر نهایی در این باره را باید دادگاه بدهد. اما این بطور قطع روشن است که همه در برابر قانون یکسان هستند.»

آلکسی اولیوکایف، عالیترین مقام دولتی روسیه است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بازداشت شده و در صورتی که اتهام او ثابت شود، ممکن است به ۸ تا ۱۵ سال زندان محکوم شود.

شرکت نیمه دولتی روس نفت که بزرگ ترین شرکت نفتی روسیه است، اکتبرماه امسال پنجاه درصد از سهام شرکت باش نفت را به ارزش بیش از پنج میلیارد دلار خریداری کرد.

سخنگوی این شرکت نفتی در واکنش به دستگیری وزیر اقتصاد روسیه با تاکید بر اینکه روند خرید شرکت نفتی باش نفت قانونی بوده، اعلام کرده است این شرکت نفتی در مورد اقدام کمیتۀ تحقیقات کشوری هیچ اظهار نظری نخواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها