برنامه غافلگیرکننده ناخوشایند کره شمالی برای ترامپ!

برنامه غافلگیرکننده ناخوشایند کره شمالی برای ترامپ!
پنج‌شنبه 27 آبان 1395 - 20:49

العالم ـ منایع آمریکایی می گویند که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برنامه غافلگیر کننده ناخوشایندی برای دونالد ترامپ در نخستین روز ورودش به کاخ سفید آماده کرده است.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، سایت ”cnbc” سناریوی میان ترامپ و کیم را که احتمال دارد به یک جنگ هسته ای بینجامد، منتشر کرد که درعین حال رییس جمهوری جدید آمریکا را در برابر امتحانی سخت با رهبر بی پروای کره شمالی قرار می دهد.

به این ترتیب ترامپ باید در همان لحظه تصمیم بگیرد که آیا وعده های انتخاباتی مبنی بر حمایت نکردن از متحدانش در آسیا مانند کره جنوبی و ژاپن را عملی خواهد کرد و آنها را در مقابله با کیم تنها می گذارد؛ یا با رهبر جوان کره شمالی که همواره برای حل مشکلات اقتصادی به تهدید و باجگیری روی می آورد، مقابله کند.

به نوشته "عربی 21"، به نظر می رسد که رهبر کره شمالی، به گفته برخی مسؤولان نظامی و دستگاه اطلاعات آمریکا، تصمیم گرفته پیامی زود هنگام به ترامپ ارسال کند.

برخی گزارشها حاکیست که کره شمالی ممکن است به محض ورود ترامپ به کاخ سفید در ماه ژانویه آینده، دست به آزمایش موشک بالستیک میان برد بزند که نوعی هشدار خواهد بود مبنی بر اینکه پیونگ یانگ از برنامه هسته ای و موشکی خود صرف نظر نخواهد کرد.

کارشناسان تاکید می کنند که کره شمالی دست به آزمایشات موشکی از نوع "موسودان" یا موشکهای دور برد BM-35 خواهد زد که می تواند از فاصله 3500 کیلومتری به هدف اصابت کند . قدرت بردی که برای هدف قرار دادن آمریکا از طریق اقیانوس آرام کفایت می کند.

210-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها